nieuws

Onderzoek naar Belgische reclame voor financiële producten

Archief

De Belgische minister van Consumentenzaken heeft een onderzoek ingesteld naar de reclame voor financiële producten

De manier waarop sommige financiële instellingen reclame maken voor hun spaar- en beleggingsproducten is misleidend; rendementen worden op veel producten hoger voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn. Enerzijds willen we nagaan wie misleidende advertenties plaatst, met de bedoeling daartegen op te treden. Anderzijds willen we weten of de wetgeving wel afdoende is. Sommige reclame is wel toegelaten, maar vormt toch een probleem. Zowel de financiële toezichthouder CBFA als de Economische inspectie werkt mee aan het onderzoek, waarbij de reclamepraktijken van tien verzekeraars en tien kredietinstellingen onder de loep worden genomen. Op basis van de resultaten wil de minister eind dit jaar met de financiële sector onderhandelen over eventuele maatregelen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.