nieuws

Omzet Dutch Insurance Group blijft stijgen

Archief

Dutch Insurance Group (DIG) heeft vorig jaar de omzet met 32% weten te verhogen tot e 5,3 (4,0) mln, na een omzetstijging van 13% in 2001. Na een mager eerste kwartaal verwacht directeur en oprichter Joep van den Eijkel ook dit jaar de omzet te kunnen verhogen.

Het grootste bedrijfsonderdeel van DIG (55 werknemers) is Dutch Insurance Network, dat 545 tussenpersonen ondersteunt op het vlak van marketing, communicatie en commercie. Dutch Insurance Network zorgde, inclusief de eigen hypotheekdesk en die van de NBVA, voor e 2,8 mln aan inkomsten (+28%). Het onderdeel Facilities bracht e 1,4 mln op (+8%). De rest komt van de onderdelen College, Technology en het Nederlands Financieel Planbureau.
Volgens Van den Eijkel ligt het rendement voor belastingen van de groep rond 6%. “Dat percentage zou hoger kunnen uitvallen, ware het niet dat we enorm veel investeren. Dat heeft prioriteit boven winst op korte termijn.”
DIG wil uitgroeien tot een full-serviceorganisatie voor het intermediair. “Via onze centrale startpagina willen we, met het oog op de Wet Financiële Dienstverlening, tussenpersonen ondersteunen bij zaken als inventarisatie, advies, productanalyse en offerte. Zonder dergelijke toepassingen kan het intermediair straks niet meer functioneren.” In dat kader ambieert DIG een nauwe samenwerking met MoneyView, dat onlangs nog IFC Systems (inclusief Diagnose, Analyse, Wildbaan, Polisbank en MrFinch) overnam.
Kentering
Voor het lopende boekjaar constateert Van den Eijkel een positieve kentering. “In het eerste kwartaal zijn de moeilijke economische en branchegerelateerde ontwikkeling niet ongemerkt aan ons voorbij gegaan. We zaten duidelijk onder onze begroting. Maar inmiddels hebben we dat weer goedgemaakt en ik verwacht dat we uiteindelijk op een omzetgroei uitkomen.” Als voorbeeld van de kentering noemt hij hypotheken. “We kunnen de laatste weken het werk nauwelijks aan.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.