nieuws

Ombudsman Van Londen blijft relativeren

Archief

‘Krijgt u niet een wat al te donker gekleurd beeld van de verzekeringsbranche, als u alleen maar dagelijks klachten onder ogen krijgt

‘ Deze vraag wordt tijdens spreekbeurten vaak gesteld aan prof. drs J. van Londen, de Ombudsman Schadeverzekering die vorige week zijn jaarverslag over 1994 publiceerde. “Mijn medewerkers en ik zien natuurlijk wel in, dat de paar duizend klachten die wij per jaar behandelen, in het niet zinken vergeleken met de miljoenen handelingen in de verzekeringssector, waarover niet wordt geklaagd”, stelt Van Londen. “Gelukkig hebben mijn medewerkers en ik voldoende relativeringsvermogen om te beseffen dat een te somber beeld evenzeer onjuist is als de illusie van rozegeur en maneschijn die soms wordt gewekt door de wervende en wervelende wereld van de reclame. De werkelijkheid ligt er natuurlijk tussen in.” Als de Consumentenbond in één actie in kort tijdsbestek meer dan 4.000 klachten boven tafel brengt, zegt dat toch wel iets, aldus Van Londen, die dat vervolgens nadrukkelijk relativeert: “Wie klepperend de markt op gaat om klachten te verzamelen, trekt wel de aandacht en verzamelt misschien zelfs wel de meeste klagers die er in een bepaald tijdsbestek zijn.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.