nieuws

Ohra ziet nieuwe doelgroep in vrouwelijke ondernemers

Archief

Samen met de Federatie Zakenvrouwen heeft Ohra een drietal nieuwe producten ontwikkeld die speciaal zijn bedoeld voor zelfstandig ondernemende vrouwen.

Kapstok voor de nieuwe producten is een creditcard die volgens Ohra specifiek is afgestemd op de financiële behoefte van de mkb-vrouw, een doelgroep waarin de Delta Lloyd-dochter vooral de hoogopgeleide ZZP’ers als klant wil aanboren. “Het netwerk en de achterban van de Federatie Zakenvrouwen vormen een belangrijke brug naar vrouwelijke zelfstandige ondernemers.”
Risico mijden
Doel van de nieuwe Ohra-producten is het vermijden of dempen van financiële risico’s. Zo gelden voor het ZZP-krediet ruimere mogelijkheden en gunstiger voorwaarden. Ten tweede wordt het Toekomstfonds geïntroduceerd: een spaar- of beleggingsrekening waarop bij elke transactie met de creditcard of een ander product van Ohra een bedrag wordt gestort. Het tegoed kan ook worden gebruikt voor een sabbatical.
Het derde nieuwe product is de Arbeidsongeschiktheidverzekering, die een maandlastendekking biedt. De hoogte van de dekking wordt door de verzekerde bepaald.
Behalve nieuwe producten wil Ohra ook een politieke bijdrage leveren: samen met de Federatie Zakenvrouwen wil de maatschappij in overleg met Financiën. Het doel daarvan is “praten over noodzakelijke maatregelen en bijzondere faciliteiten om drempels in het ondernemen voor vrouwen te slechten”.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.