nieuws

Ohra maakt personeel ‘Storms-bestendig’

Archief

Na een onprettige confrontatie met Pieter Storms, de maker van het tv-programma Breekijzer, is Ohra van plan een aantal van haar medewerkers te trainen in de opvang van vertegenwoordigers van dit soort confronterende televisiejournalistiek.

Steeds meer verzekerden lijken in ‘Breekijzer’ een alternatief te hebben gevonden voor de diverse klachtenregelingen en ombudsmannen die de verzekeringsbranche rijk is. Nog maar weinig verzekeraars ontkwamen aan een bezoek van het televisieprogramma van SBS 6, dat stelt het op te nemen voor gedupeerden die zich niet kunnen weren tegen ‘kwaadwillende’ ondernemingen.
De gang van zaken is hierbij vaak als volgt: een verzekerde met schade vangt bot. Die is het hier niet mee eens en schakelt Breekijzer in. Pieter Storms gaat vervolgens samen met gedupeerde en camerateam op pad om de claim alsnog bij de betrokken verzekeraar uitgekeerd te krijgen. Onder druk van de camera lukt dit ook vaak (zo ook bij Ohra).
Rood & Partners, het pr-bureau van Ohra, wil enkele tientallen personeelsleden die de meeste kans lopen met dergelijke mediavertegenwoordigers in aanraking te komen, een specifiek op dit soort situaties toegesneden training geven. “Dat is onder andere: niet schrikken en niet toegeven onder druk van de camera, hoewel dat natuurlijk gemakkelijker is gezegd dan gedaan”, zegt M. Potters van Rood & Partners. De praktische training voorziet onder meer in het afleggen van korte statements voor de camera en het evalueren daarvan.
Pieter Storms krijgt bij Ohra binnenkort geen (koe)voet meer tussen de deur.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.