nieuws

Ohra lanceert collectieve ziektekostenpolis voor mkb

Archief

Ohra heeft een collectieve ziektekostenpolis gelanceerd voor het mkb. Om te voorkomen dat kleine werkgevers worden geconfronteerd met grote premiestijgingen, worden de mkb-contracten op een gezamenlijk resultaat beoordeeld.

ZorgBewustPlan voor Bedrijven heet de collectieve ziektekostenpolis van Ohra. Het product kan worden gesloten vanaf vijf polissen. Een voorwaarde is, dat de werkgever minstens tien werknemers heeft, waarvan dus minimaal vijf boven de loongrens. Alle (particulier te verzekeren) werknemers worden geaccepteerd. Het product is er in drie varianten – een basis-, een midden- en een uitgebreide variant – die kunnen worden uitgebreid met een tandartsdekking (drie varianten) en een klassedekking. “Binnen de collectiviteit kan per werknemer een keuze worden gemaakt”, zegt productmanager Xander Kers.
Voor contracten tot vijfentwintig polissen wordt een basispremie in rekening gebracht. Voor grotere contracten geldt een korting of toeslag. Opmerkelijk is dat de mkb-contracten ten aanzien van de premie op een gezamenlijk resultaat worden beoordeeld. “Een soort interne pool dus”, zegt Kers. “Op deze manier kan worden voorkomen dat een werkgever met weinig werknemers geconfronteerd wordt met een hoge premiestijging, doordat een van zijn werknemers ernstig ziek wordt en hoge kosten maakt.”
Bij het product hoort een flexibele administratieve verwerking. “Dat betekent, dat de werkgever kan kiezen hoe hij de werkgeversbijdrage en de premiebetaling verrekend wil hebben.”
Offertes voor de collectiviteiten kunnen nu al worden aangevraagd. Dat kan ook via de website www.ohra.nl.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.