nieuws

NVF stelt kredietadvertenties aan de kaak

Archief

De Nederlandse Vereniging van Financieringsadviseurs (NVF) zegt twintig klachten te hebben ontvangen over de wijze waarop met name autobedrijven adverteren. Reden voor de NVF bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) aan de bel te trekken.

De NVF stoort zich aan de beruchte kleine lettertjes in de advertenties van onder meer autobedrijven en andere aanbieders, die wel haast onleesbaar en voor de gemiddelde consument onbegrijpelijk zijn. Dit voldoet volgens de NVF niet aan de duidelijkheid die het Besluit Krediet Aanbiedingen (BKA) voorschrijft.   Volgens de NVF mag er geen onderscheid worden gemaakt tussen het regulier aanbieden van consumptief krediet en het aanbieden van consumptief krediet in combinatie met duurzame gebruiksvoorwerpen, zoals auto’s en electronica. De consument blijft op die wijze verstoken van de zo noodzakelijke informatie. De NVF pleit voor een level playing field  met name in relatie tot de autobedrijven en grote elektronicabedrijven. 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.