nieuws

NVA-kantoren ‘overstelpt’ met vragen van ongeruste klanten

Archief

“Onze leden zijn de afgelopen twee weken overstelpt met vragen van ongeruste klanten over hoe het nu precies zit met hun beleggingsverzekering.” Dat stelt de NVA in een brief aan de eigen achterban.

In die brief roept de standsorganisatie haar leden op volledig mee te werken aan verzoeken van klanten om meer informatie, bijvoorbeeld klanten die een formulier van tv-programma Radar gebruiken. Tussenpersonen zouden daar richting verzekeraars vragen aan moeten toevoegen over de premievrije poliswaarde, de verwachte eindwaarde en het jaarrendement na aftrek van kosten.
De NVA vraagt verzekeraars vaste aanspreekpunten in te stellen voor vragen van adviseurs over beleggingsverzekeringen. “Leden kunnen klanten het beste eerst in een persoonlijk gesprek uitleg geven, want de ervaring leert dat dan al veel ongerustheid is weggenomen”, zegt directeur Niels Mourits.
NBVA
Collega-intermediairorganisatie NBVA adviseert haar leden eveneens “klanten optimaal te begeleiden bij vragen over hun beleggingsverzekering”. Namens de standsorganisatie zegt Wilbert Schellens dat ook veel NBVA-kantoren zijn geconfronteerd met vragen van ongeruste klanten. Schellens heeft de indruk dat dit per kantoor hooguit een handvol klanten betreft.
De NBVA ziet geen heil in het invullen (en aanvullen) van het Radar-formulier. “Dit zijn complexe producten die niet door het invullen van een vragenformulier kunnen worden afgedaan. Het kan wel als leidraad dienen voor een persoonlijk gesprek.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.