nieuws

NVA: administratieve problemen houden aan

Archief

De administratieve verwerking van polissen en mutaties is bij veel verzekeraars nog altijd zwaar onvoldoende. Die klacht hebben veel NVA-leden geuit tijdens drie ledenbijeenkomsten in het land.

“De hoge nood zit vooral bij de onacceptabele doorlooptijden van maatschappijen op tal van producten en diensten”, stelt de NVA na de drie bijeenkomsten die door 40% van de leden zijn bijgewoond. De NVA zegt met maatschappijen in overleg te zijn over het wegwerken van de voorraden en het verbeteren van hun bereikbaarheid.
Het is inmiddels bijna drie jaar geleden dat de NVA een ‘brandbrief’ stuurde naar dertig grote intermediairverzekeraars, waarin om aandacht werd geschreeuwd voor de administratieve chaos. “Afhandelingstermijnen van meer dan een jaar bij nieuwe verzekeringen en verwerking van mutaties op bestaande polissen met grote vertraging en/of onjuistheden” werden toen als grootste problemen benoemd.
Eind vorig jaar presenteerde de NVA – samen met NBVA en DAK – een onderzoek naar de dienstverlening van verzekeraars. De toon was toen opmerkelijk mild: “We gaan geen zwarte pieten uitdelen. We willen met elkaar, ook met verzekeraars, zaken verbeteren. We willen goede prestaties belonen, wat een stimulans moet zijn voor degenen die soms een enkele keer op onderdelen minder presteren”, zo zei NVA-voorzitter Dick de Bruin toen diplomatiek.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.