nieuws

NN wil aanlevering gegevens door intermediair ‘stimuleren’

Archief

Nationale-Nederlanden wil in het najaar de kwaliteit van de aanlevering van gegevens door tussenpersonen gaan ‘stimuleren’.

Wat onder stimuleren moet worden verstaan, wil NN nog niet zeggen. “Dit is een eerste signaal”, zo laat de maatschappij weten. Topman Bert Richaers stelt in relatieblad Nu dat het intermediair door goede en volledige aanlevering van gegevens kan bijdragen aan operational excellence, oftewel de administratieve dienstverlening.
Gelijktijdig erkent hij dat NN nog onvoldoende resultaat heeft geboekt bij het wegwerken van administratieve achterstanden. “Waar nog problemen bestaan, werken we er keihard aan om die op te lossen”, aldus Richaers, die de administratieve prestaties van NN anderhalf jaar geleden al uitriep tot “hoogste prioriteit”.
NN is bezig met een grootscheepse vernieuwing van systemen en werkprocessen voor het levenbedrijf. Zo komen er nieuwe systemen voor de administratie van pensioen- en beleggingsverzekeringen en voor de premie-incasso van beleggingspolissen. Verder wordt de schadebehandeling van Schade Particulieren en Bedrijven Schade volgend jaar ingebracht in een gemeenschappelijke ING-eenheid, het ING Service Center Claims. RVS is daarmee al van start gegaan.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.