nieuws

NN: ‘particuliere markt verdient meer aandacht’

Archief

Om de qua groei stagnerende particuliere schademarkt voor het intermediair – en zichzelf – te behouden, heeft Nationale-Nederlanden een ‘commercieel offensief’ geopend. De aanval, die heel 1997 zal aanhouden, is begonnen met aanpassingen bij inboedel-, aansprakelijkheid- en reisverzekeringen.

“Momenteel lijken employee-benefits en beleggingen de meeste aandacht te krijgen. We moeten oppassen dat de aandacht aan de particuliere schadekant van de markt niet verslapt”, zo verklaart woordvoerder Jan Willem Dreteler de agressieve opstelling van NN.
“De groei in deze markt is er uit en er zijn diverse kapers en nieuwe distributiemethoden – ik noem bijvoorbeeld Internet – die op de kust liggen. Vaak realiseert men zich niet dat het grootste deel van het premie-inkomen uit de particuliere markt komt.”
De belangrijkste wijzigingen in de particuliere schadeproducten zijn de gewijzigde regio-indeling voor woonhuis- en inboedelverzekeringen (voor 35% van de nieuwe verzekeringen betekent dit een premie-verlaging, voor de overige gevallen blijft de premie gelijk); uitbreiding van de avp met een dekking voor ‘vriendendienst’ (maximaal f 25.000); uitbreiding van de doorlopende reisverzekering met de mogelijkheid om op doorlopende basis annuleringskosten (f 2.500 p.p.) mee te verzekeren; nieuwe voorwaarden (no-claim naar 40%, geen standaard eigen risico meer) en een nieuwe tariefstructuur bij de pleziervaartuigenverzekering
Ook is NN van plan zijn pakketverzekering, de Zekerheidscombinatie Particulieren (ZCP), uit te breiden. Nog vóór het eind van dit jaar zullen er zorgproducten in de ZCP gestopt worden, en in een later stadium ook levenproducten.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.