nieuws

NN deed even aan dual pricing

Archief

Een aantal NVA-leden werd onlangs onprettig verrast toen bleek dat een autoverzekering van Nationale-Nederlanden (NN) via virtueel intermediair Wellowell (NN) f 200 goedkoper uitkwam dan via het eigen kantoor.

De NVA heeft naar aanleiding van dit bericht de NN-directie om opheldering gevraagd. Het antwoord luidde “dat bij de omschakeling naar nieuwe offerteprogrammatuur bij NN er het één en ander fout was gegaan, waardoor er ook foutieve software was uitgeleverd aan Wellowell”.
Volgens NN-woordvoerder Koos Woltjes moet het probleem toch bij Wellowell gezocht worden. “Wij hebben al maanden geleden de goede software aangeleverd bij Wellowell, dus voor vragen moet je daar terecht.” Deze verwijzing levert bij Wellowell-directeur Herman van der Haas enig onbegrip op. “Wij hebben met alle verzekeraars een termijnafspraak over de aanlevering van updates van de software. Als zo’n update aangeleverd wordt, wordt hij door ons eerst grondig geanalyseerd alvorens wij de update plaatsen. Wij hebben daar maximaal drie weken voor nodig. Wordt een update te laat aangeleverd, dan moet het plaatsen op de website wachten tot de eerstvolgende datum van update van de Wellowell-site. In het geval van NN zat er een fout in de software, die door NN hersteld moest worden. Daardoor trad er een vertraging op van enkele weken, waardoor het inderdaad mogelijk is dat er premie-verschillen optreden.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.