nieuws

NN bekender dan Aegon

Archief

Nationale-Nederlanden is onder consumenten weer bekender dan Aegon. Dat blijkt uit het jongste Nipo-onderzoek (meting in januari) naar de naamsbekendheid van verzekeraars.

Bij de spontane bekendheid (Noem namen van verzekeraars?) kreeg 49% van de ondervraagden NN over de lippen. Een jaar eerder was dat bij 48% het geval. De spontane bekendheid van Aegon is flink teruggevallen, van 49% naar 42%.
De top-tien ziet er verder als volgt uit: 3. Centraal Beheer 31% (26%), 4. Delta Lloyd 29% (22%), 5. Amev 26% (26%), 6. Reaal 23% (18%), 7. Univé 21% (17%), 8. De Amersfoortse 18% (16%), Ohra 18% (16%), en 10. Interpolis 17% (18%)..
Bij de geholpen naamsbekendheid (Kent u NN? Kent u Aegon?) is de ranglijst als volgt: 1. NN 94% (94%), 2. Aegon 92% (93%), 3. Delta Lloyd 90% (86%), 4. Centraal Beheer 89% (85%), 5. De Amersfoortse 83% (80%), 6. Amev 81% (79%), 7. Ohra 81% (71%), 8. Reaal 72% (69%), 9. Zwitserleven 72% (69%) en 10. Interpolis 71% (68%).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.