nieuws

Nieuwe tv-spots Aegon met positieve boodschap

Archief

Aegon komt vanaf 4 oktober met drie nieuwe commercials op televisie. “De paarden (‘Denk vrij, denk Aegon’) hebben Aegon krachtig neergezet, maar we gaan nu de volgende fase in”, zegt hoofd reclame Ronald Janssen in het eigen maandblad InterAegon.

Over de inhoud en de filosofie van de nieuwe spots wil de maatschappij nog weinig kwijt. “Maar het wordt verrassend, niemand zal er om heen kunnen”, aldus Janssen. “Aegon wordt dichter bij de mensen gebracht zonder klef te worden.”
Wel zeker is dat de commercials van Aegon, mede op basis van consumentenonderzoek vorig jaar, zullen inspelen op een positieve toekomstgerichte context. “Verzekeren roept vaak negatieve associaties op met onheil, kleine letters en premies, maar met dat beeld wordt in deze spots afgerekend”, aldus Janssen.
De tv-commercials worden geproduceerd in samenwerking met reclamebureau Straad onder regie van Hans Jonkers, onder meer de bedenker van de tv-spots over de VW Passat en het Calvé-jongetje.
Beeld van de eerste draaidag: ‘Aegon dichter bij de mensen’.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.