nieuws

Nieuwe regels kredietreclame nauwelijks gevolgd

Archief

De meeste aanbieders van consumptief krediet hebben hun uitingen nog niet aangepast aan de nieuwe regels voor kredietreclames, die sinds afgelopen maandag gelden

Alleen DSB Bank (en dochters), Rabobank en Arenda melden op hun site in rekenvoorbeelden de totale kosten voor de klant. Toezichthouder AFM vindt niet dat weergave van de totale kosten moeilijk is bij leenvormen anders dan een persoonlijke lening: “Wij controleren structureel of reclame-uitingen aan de eisen voldoen. Zo moet duidelijk zijn dat je bij een aflossingsvrije lening aan het eind van de looptijd met een restschuld blijft zitten.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.