nieuws

Nieuwe Levob-campagne voor Hollandsch Glorie Polis

Archief

Levob gaat net als vorig jaar een omvangrijke campagne voeren om de verkoop van de beleggingsverzekering Hollandsch Glorie Polis te stimuleren. De ‘race’ ging vorige week van start in het Levob-hoofdkantoor in Leusden.

“Om de verkoop te stimuleren kun je een product vernieuwen of een aparte actie rondom dat product beginnen. Een combinatie daarvan is ook nog mogelijk. Wij hebben gekozen voor een opvallende actie met een ondersteunende mediacampagne. Aan het product zelf is nauwelijks gesleuteld”, aldus Jan de Meij, adjunct-directeur Marketing van Levob.
De Meij is een van de mensen achter de nieuwe Levob-campagne voor de Hollandsch Glorie Polis. Vorig jaar bracht Levob ook in april de uit 1993 stammende beleggingsverzekering extra onder de aandacht.
Het startschot van de Hollandsch Glorie Race, zoals Levob de campagne heeft genoemd, werd vorige week vrijdag gegeven in Leusden. Ruim honderd tussenpersonen werden in de ontvangsthal van het Levob-kantoor in Grand Prix-sfeer onder meer vermaakt met een racesimulator, miniatuurraces en een bandenwisselwedstrijd.
De komende weken benut Levob voor de nodige bestandsanalyses, bij zichzelf en het deelnemende intermediair. De actie gaat pas echt van start in de week van 12 t/m 16 mei. Dan wordt per deelnemende tussenpersoon aan tweeduizend klanten een mailing gestuurd en worden op de radio commercials uitgezonden.
Voor de mailing heeft Levob de klanten in drie groepen ingedeeld, aldus De Meij. “Naar prospects gaat een zogenoemde koude mailing. Naar relaties van het intermediair een warme mailing. Daarnaast sturen we een nieuwe aanbieding naar bestaande polishouders van Hollandsch Glorie.”
Na de mailing moeten radiocommercials en dagbladadvertenties de verkoop gaan ondersteunen. Thema in de reclame-uitingen is een motor. De premies voor de Hollandsch Glorie Polis worden namelijk belegd in de tien grote Nederlandse aandelenfondsen: Ahold, ABN Amro, Akzo, Elsevier, Heineken, ING, KPN, Telegraaf, Koninklijke Olie en Unilever. Zij vormen volgens Levob de motor van de goed draaiende Nederlandse economie. Ook de Internet-site van Levob zal in verband met de actie worden vernieuwd.
Ferrari
Aan de actie zit een prijs verbonden. De best producerende tussenpersonen kunnen een week lang in een Ferrari rondrijden. De reis begint in Brussel en loopt via een aantal kastelen in de Franse Champagne-streek weer terug naar Brussel. Tijdens de reis kunnen meerdere Ferrari-types bestuurd worden.
Levob heeft het intermediair in drie categorieën ingedeeld: kantoren met 1 t/m 5 medewerkers, 6 t/m 10 medewerkers en 11 of meer medewerkers. Elke categorie kent twee prijswinnaars.
Levob laat het intermediair een week in een Ferrari rijden.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.