nieuws

Nieuwe internetformule voor intermediair

Archief

Onder de naam Assurantie-Ondernemer.nl zijn oud-NBVA-marketingmanager Pieter de Gier en NBVA-lid Ad Verhappen een nieuw bedrijf gestart dat zich toelegt op marketing en internet voor tussenpersonen. Zij zijn er van overtuigd dat intermediairs kunnen winnen door samen te werken binnen vernieuwende formules op internet.

Op internet gelden andere wetten dan in de traditionele economie. “Jij zoekt niet de doelgroep, de doelgroep zoekt jou!” Assurantiekantoren zijn echter op internet onvoldoende zichtbaar voor consumenten. Dit knelpunt is volgens Assurantie-Ondernemer.nl tweeledig. Ten eerste laten tussenpersonen kansen liggen doordat zij hun website onvoldoende inzetten binnen hun marketingactiviteiten. Hierdoor wennen klanten er niet aan om ook de site van hun adviseur te raadplegen. Ten tweede is de schaalgrootte van de modale assurantietussenpersoon volgens De Gier en Verhappen te klein om op internet echt een verschil te kunnen maken. 
Assurantie-Ondernemer.nl biedt twee diensten: allereerst worden marketingactiviteiten ontwikkeld waarin een duidelijke rol is weggelegd voor de internetsite van de tussenpersoon. Daarnaast worden internetformules opgezet, gericht op consumenten, waarin lokale en regionale assurantie-ondernemers op een transparante wijze landelijk samenwerken. Begin juni zal Assurantie-Ondernemer.nl de eerste formule in de markt zetten.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.