nieuws

Nieuwe campagne voor Koersplan (Spaarbeleg)

Archief

Spaarbeleg heeft een nieuwe reclamecampagne ontwikkeld voor het KoersPlan, het spaarproduct dat momenteel onder vuur ligt bij ontevreden polishouders (Stichting Spaardersbelangen).

Volgens Spaarbeleg zijn evenwel de toenemende concurrentie en imitatie van Spaarbeleg-advertenties de redenen voor de aanpassing. “In de nieuwe campagne is de focus meer verlegd naar de klant in plaats van 100% transactiegericht”, aldus marketing en verkoopdirecteur Kees Droppert. “Deze nieuwe vorm van adverteren zal ongetwijfeld ook weer gekopieerd gaan worden”, zo vervolgt hij ‘zelfverzekerd’.
In het licht van de affaire met de Stichting Spaardersbelangen, is het opvallend dat de Aegon-dochter ervoor kiest om in de nieuwe paginagrote dagbladadvertentie minder informatie te geven dan bijvoorbeeld nog in een april-advertentie voor het KoersPlan werd gedaan. Zo ontbreekt ten opzichte van die uiting bijvoorbeeld uitleg over de situatie van vooroverlijden en is geen expliciete vermelding te vinden van administratiekosten (4%).
De campagne, gericht op multichannelverkoop, bestaat uit full-colour dagbladadvertenties en uit radiocommercials. Ontwikkelaar is bureau Hemels van der Hart.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.