nieuws

Nieuwe campagne rond Fortis-merk

Archief

Fortis is in de Benelux een nieuwe reclamecampagne gestart ter versterking van het merk Fortis.

Een jaar geleden voerde Fortis al een grote campagne om herkenbaarheid van de naam en het logo te bewerkstelligen. Uit onderzoek blijkt dat 60% van de consumenten spontaan naam en logo van Fortis kent. Slechts één op de vijf van hen weet waar Fortis voor staat.
Een brede consumentencampagne moet daarin verandering brengen. De campagne, Real Life genaamd, loopt tot november van dit jaar en bestaat uit televisiespots en dagblad- en tijdschriftadvertenties. Real Life dient onder meer ter voorbereiding op de lancering van de nieuwe naam Fortis Bank, die in ons land ontstaat uit Generale Bank, MeesPierson en VSB Bank. Die fusie wordt juridisch op 23 juni een feit; het merk MeesPierson blijft bestaan voor private banking. In België gaan ASLK en Generale Bank samen in Fortis Bank.
Wensen en keuzes
Uitgangspunt van de nieuwe Fortis-campagne zijn de wensen die mensen hebben, en de keuzes die zij in hun leven maken. “Wensen en keuzes die vragen om flexibele financiële oplossingen die Fortis kan aanbieden. Of het nu gaat om verzekeren, bankieren of beleggen”, aldus het concern.
In de creatieve uitvoering – ontwikkeld door Prins Walvisch Communicatie Concepten – komen de kleuren van het Fortis-logo terug in de fotografie, waardoor de campagne visueel een eigen, kleurrijke uitstraling moet krijgen.
Kwartaalcijfers
Fortis heeft inmiddels de cijfers over het eerste kwartaal van dit jaar bekend gemaakt. Wereldwijd maakte de bankverzekeraar een nettowinst van f 996 (762) mln, waarvan f 447 (353) mln uit verzekeringen.
Het Nederlandse verzekeringsbedrijf was goed voor een omzet van f 2.217 (1.950) mln. Het brutopremie-inkomen kwam 14,4% hoger uit op f 1.591 (1.391) mln. De premies voor levensverzekeringen gingen in ons land 16% omhoog tot f 1.086 (937) mln. In België was evenwel sprake van een ruime verdubbeling tot f 2.188 mln.
De branche Ongevallen & Ziekte herstelde van de klappen die vorig jaar werden opgelopen door een hoog verval onder ziekteverzuimverzekeringen. Het premie-inkomen steeg dit keer met 52% tot f 123 (81) mln. De verdere premieverdeling per branche was: Auto f 115 (104) mln, Brand f 148 (152) mln en Overige branches f 119 (117) mln.
Het Nederlandse verzekeringsresultaat voor belastingen bedroeg f 203 (150) mln. Fortis geeft geen brancheverdeling, maar tekent wel aan dat het technisch resultaat in de branche Ongevallen & Ziekte lager is dan een jaar geleden. De oorzaak ligt bij de arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.