nieuws

NCM werkt aan krediet- polis voor e-business

Archief

Kredietverzekeraar NCM wil in de tweede helft van dit jaar een kredietverzekering op de markt brengen die bedrijven dekking biedt tegen risico’s op het gebied van e-business.

De kredietverzekeraar zegt behalve een verdere internationale groei een verbreding van de dienstverlening voor te staan, “waar ook ter wereld en of zij nu offline dan wel online, via e-commerce, zakendoen.
Dat de nieuwe economie de oude nooit, zal gaan vervangen, staat voor NCM-bestuursvoorzitter Gerard van der Stelt vast. Tijdens de presentatie van de jaarcijfers kondigde hij echter aan grote kansen voor NCM te zien. “De komst van het web geeft in toenemende mate een nieuwe dynamiek aan de handel. We werken er hard aan om nog in de tweede helft van dit jaar met een product te komen, dat onze klanten zekerheid biedt als zij aan e-business doen.”
Verdubbeling
NCM deed vorige jaar goede zaken en wist de winst (voor belasting en voor de verplichte toevoeging aan de egalisatierekening) vorig jaar bijna te verdubbelen van f 42,0 mln (in 1998) tot f 81,3 mln. De handelstransacties – de ‘verzekerde verzendingen’ van goederen en diensten – steeg tot ruim f 277 (269) mld; een toename van 4%. De totale omzet nam met 6% toe toe f 1,05 mld, tegen f 0,94 mld het jaar daarvoor. Het premie-inkomen van de verzekeringsactiviteieten voor eigen rekening bleef nagenoeg gelijk: f 710,7 (710,4) mln. De premie-inkomsten van de verzekeringen voor rekening van de Nederlandse staat verzekerde bedroegen f 87,9 (60,6) mln premie. De schadelast bedroeg vorig jaar f 140,3 mln.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.