nieuws

NBVA-leden kunnen hun klanten laten bellen

Archief

De NBVA biedt zijn leden een nieuwe faciliteit om het contact met de klant te verbeteren: de Service-call. De standsorganisatie werkt daartoe samen met Brainsgroup Nederland waarmee een mantelovereenkomst is gesloten.

Een telefonisch servicegesprek is volgens de NBVA een belangrijk instrument om de contactfrequentie met de klant te verhogen. Deze conclusie trekt de NBVA uit de resultaten van een marketingonderzoek onder 130 van de 950 leden. “Niet alleen het aanbieden van goede producten en diensten, maar ook het investeren in de relatie met klanten, is een belangrijke succesfactor”, aldus de standsorganisatie.
Voor de uitvoering van de telefoongesprekken is met de Brainsgroup een mantelovereenkomst gesloten. Leden betalen voor een proefpakket van vijftig telefoongesprekken een vast bedrag van gemiddeld e 7,50 per gesprek. Dit bedrag loopt af naarmate er meer telefoongesprekken worden afgenomen”, aldus de NBVA. “Een deelnemer weet hierdoor altijd wat de maximale kosten zijn voor het laten bellen van zijn klanten.”
Het telefoongesprek met de klant wordt in de avonduren gevoerd, maar niet tijdens etenstijd, en heeft tot doel om zijn privé-situatie door te lichten. Aan de klant worden acht vragen gesteld, waarvan vier vragen over (de mate van) tevredenheid over het kantoor en vier vragen over de privé-situatie (huis, bezit, werk en gezin), stelt de NBVA. “Uit het onderzoek blijkt dat er bij één op de vijf klanten een wijziging is in de privé-situatie. Dit zijn veranderingen waarvan de klant niet direct het gevoel had dat deze invloed zouden kunnen hebben op zijn verzekeringsbehoefte.”
Pieter de Gier, accountmanager Marketing van de NBVA (links), en Michel Koopman, directeur Brainsgroup, ondertekenen de mantelovereenkomst.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.