nieuws

NBVA: ‘Consument verkiest reputatie boven prijs’

Archief

In reactie op het NMa-rapport over tussenpersonen wijst de NBVA erop dat de NMa “terecht veronderstelt” dat de consument niet zozeer kiest voor prijs (lage rente, lage premie), maar voor reputatie (betrouwbaarheid, zorgvuldigheid) en gemak. De NBVA hoopt dat “deze stelling wordt meegewogen in het trekken van conclusies en het wegen van maatregelen na de consultatieperiode”.

De NBVA zegt veel heil te verwachten van de Wet Financiële Dienstverlening (betrouwbaarheid en zorgvuldigheid) en betere versies van de gedragscode Gidi en de financiële bijsluiter (transparantie).

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.