nieuws

Najaar Falcon in teken van hypotheek

Archief

De najaarscampagne van Falcon Leven staat in november in het teken van het hypotheekproduct. De Fortis-dochter heeft tevens de huisstijl vernieuwd.

Vorig jaar dwong Falcon aandacht af met spraakmakende campagnes met deurhangers en met Willem van Hanegem (“Ik stop ermee”). In de eerste drie weken van november houdt de levensverzekeraar een nieuwe actie voor hypotheken.
“De actie zal verkoopgerichter zijn dan de vorige campagnes, die meer gericht waren op de naamsbekendheid van de tussenpersoon”, licht marketingmanager Patrick van Hees toe. De actie bestaat onder meer uit commercials op twaalf regionale televisiezenders, commercials op 172 lokale kabelkranten, dagbladadvertenties, en kant-en-klare Internet-pagina’s voor tussenpersonen met een eigen webpagina.
Verder krijgt het intermediair een direct-mailpakket ter beschikking. Onderdeel daarvan is een tweetal ansichtkaarten: één met een beeld vóór de Falcon-hypotheek en één ná de hypotheeklening. Met een wegwerpcamera – cadeau bij het aanvragen van een offerte – kan de uiterlijke vordering van het huis worden gefotografeerd.
Falcon zal in de actieweken een speciaal tarief gaan hanteren. Hoe hoog de hypotheekrente dan zal zijn, is nu nog niet bekend.
Huisstijl
Falcon heeft vorige week de nieuwe huisstijl geïntroduceerd. Belangrijkste wijziging is het Falcon-thema: ‘Falcon Leven is vooruitzien’. De brochurelijn is aangepast: van elk product is een thematische, visueel gerichte brochure gemaakt en een informatieve, tekstueel gerichte leaflet. Verder heeft Falcon voor het eerst een corporate brochure in het assortiment.
Van Hees motiveert de keuze voor een nieuwe huisstijl: “Uit onderzoek onder het intermediair, ons eigen personeel en derden uit de verzekeringsbranche kwam naar voren dat Falcon gezien wordt als jong, innovatief en vooroplopend in ontwikkelingen. Onze brochurelijn paste niet meer bij de positie die Falcon in de markt inneemt. De brochures werden bijvoorbeeld ervaren als degelijk en zelfs oubollig.”
Naast de brochurelijn zijn ook andere uitingen aangepast, zoals briefpapier, polismappen, het relatieblad FalconView en softwareprogramma FalcOnline. Het logo is minimaal veranderd: “De letters van de naam Falcon Leven zijn iets groter en steviger.”
Het nieuwe Falcon-thema: vooruitzien.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.