nieuws

Naast paraplu ook helm voor RVS-adviseur?

Archief

Naast paraplu ook helm voor RVS-adviseur?

Eén van de bekendste logo’s in assurantieland is misschien wel dat van RVS: het echtpaar met hondje onder de paraplu. De paraplu als metafoor voor de bescherming tegen onheil. Niet iedereen binnen RVS blijkt echter pal achter dit bekende verzekeringssymbool te staan .
Volgens de ‘import-Limburger’ Harrie Strijbosch (53), sinds 1979 in loondienst bij RVS, zou een militaire helm eigenlijk een veel beter symbool zijn. “Die biedt immers veel meer bescherming tegen onheil dan zo’n parapluutje”, grapt de adviseur.
In z’n vrije tijd struint Strijbosch internet af op zoek naar militaire helmen. “Die nieuwe kunststof helmen interesseren me niet. Ik verzamel alleen stalen helmen die in de loopgravenoorlog begin vorige eeuw, weer werden ingevoerd. Terug naar de Middeleeuwen, zeg maar.”
Bijna zevenhonderd helmen van landen over heel de wereld heeft hij sinds zijn 16e verzameld. Waar bewaar je zoiets?, vraag je je af. Daar laat je toch gewoon een stuk voor aanbouwen! Op de zolder van de aanbouw heeft Strijbosch zijn helmen uitgestald op door hem zelf gefabriceerde rekken. “Het begint al weer aardig vol te raken”, verzucht hij. Eigenlijk zou hij nog veel meer willen verzamelen. ‘Ik ben gek op alles wat met geschiedenis te maken heeft, maar als ik mijn verzamelwoede niet beheers, krijg ik toch echt ruzie met mijn vrouw!”
Hebben zijn collega’s zijn indrukwekkende verzameling wel eens gezien? “Sommigen wel, maar voor de rest houd ik het liever voor mezelf.” Da’s nou jammer, want zeker die RVS-adviseurs van tegenwoordig die met hun zwarte paraplu het luchtruim onveilig maken, kunnen wel een stalen helmpje gebruiken.
Rotterdamse veteranen winnen Assurantie Hockeytoernooi
Wonnen vorig jaar nog de veteranen van Amsterdam het Assurantie Hockey Toernooi, de winst bij de 32ste editie op 7 september ging naar de Rotterdammers, die op de velden van Klein Zwitserland (Den Haag) met 4-2 te sterk waren voor Aras. SNS Reaal mocht de sportiviteitsprijs in ontvangst nemen en de aanmoedigingsprijs ging naar A.A.P. Verzekeringen.
scheidsrechters.
Wie biedt er meer?
Dat in reclames in enige of meer dan enige mate wordt overdreven, is geen nieuws. Maar zoals bij alles geldt, kun je ook hier zeggen dat er grenzen zijn. De aanleiding voor deze mini-bespiegeling is een persbericht rondom de introductie van een SWOT-analyse door het Nijmeegse systeemhuis Online Groep. Die stelt het volgende aan het einde van een wervende tekst: “Een gewaarschuwde ondernemer telt immers voor 2, maar een voorbereide ondernemer voor 5.”
Pas één nominatie voor Gouden Loeki
Tot dusver gaat het nog niet geweldig met de nominaties van verzekeringsreclames voor de Gouden Loeki 2007. Na zeven maandverkiezingen is ‘Cipier’ van (wie anders dan) Centraal Beheer de enige commercial die gaat meedingen naar genoemde Trofee. De vliegende paraplumannen van RVS, de waterfiets van De Amersfoortse, de barende vrouw van Ohra en de buldog van Lancyr haalden wel de maand top 10, maar vielen in alle gevallen buiten de top 3.
De dip van Reaal
Reaal liet de afgelopen maanden door Ruigrok Netpanel onderzoek doen naar het fenomeen zomerdip. Het MKB Zomeronderzoek blijkt, ondanks een flinke reclamecampagne, niet meer dan 1.250 respondenten te hebben opgeleverd. De onderzoeksopbrengst is minstens zo mager. Zo leren we dat 26% van de vakantiegangers toch af en toe naar de zaak belt. Voor werknemers (hè, ’t is was toch een onderzoek onder ondernemers?) geldt dit voor 9% en voor werkgevers voor 32%.
Fijn om te weten is ook dat ondernemers in de bouw en detailhandel de meeste ijsjes consumeren. En dat bouwvakkers en transporteurs in de zomermaanden het meeste bier nuttigen. Misschien daarom ook vergeet 2% het alarm van het bedrijf in te schakelen en vergeet 4% bij het verlaten van het pand ramen en/of deuren af te sluiten. Het aantal inbraken ligt in de zomermaanden echter laag.
Daarentegen blijkt 40% weer last te hebben van extreem weer. Reaal kan dat onderschrijven: vorig jaar vonden in juli en augustus 10 van de in totaal 43 blikseminslagen in bedrijven plaats en waren deze twee maanden goed voor 85 van de 295 neerslagschades dat jaar.
In de zomermaanden is er sprake van een dalende omzet (35%) en een lagere productiviteit (48%). Bij assurantietussenpersonen is dit versterkt het geval (59%). De dip is niet zo gek, want 47% blijkt ook minder arbeidsuren te maken dan normaal. Al met al blijkt voor 51% van de ondernemers de zomerdip daadwerkelijk te bestaan. Voor onderzoekers ook, weten wij nu dankzij Reaal.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.