nieuws

Naamsbekendheid van Aegon groter dan NN

Archief

De naamsbekendheid van Aegon is groter dan die van Nationale-Nederlanden.

Dat blijkt uit een onderzoek van het Centrum voor Marketing Analyses uit augustus 1999. De meest recente gegevens over de naamsbekendheid van verzekeraars dateerden van een Nipo-onderzoek van januari 1999.
Ten opzichte van dat onderzoek is onder het Nederlandse publiek de spontane bekendheid van verzekeraars – Noem namen van verzekeraars? – gedaald. In het jongste onderzoek bezet Aegon de koppositie met 38%; zes maanden eerder noemde nog 42% van de ondervraagden spontaan de naam Aegon. De spontane bekendheid van NN daalde nog harder naar 35% tegen 49% in januari 1999.
De top-10 spontane bekendheid ziet er verder als volgt uit: 3. Delta Lloyd 21% (29%), Centraal Beheer 20% (31%), 5. Amev 17% (26%), 6. RVS 15% (onbekend), 7. Interpolis 13% (17%), 8. FBTO 13% (onbekend), 9. Ohra 9% (18%), 10. De Amersfoortse 9% (18%). Uit de top-10 vielen Reaal en Univé, volgens het Nipo een jaar geleden nog goed voor een spontane bekendheid van 23% respectievelijk 21%.
De top-10 geholpen bekendheid – Kent u Aegon? Kent u NN? – in augustus-januari 1999 is: 1. Aegon 97% (92%), 2. NN 96% (94%), 3. Delta Lloyd 96% (90%), 4. Centraal Beheer 93% (89%), 5. De Amersfoortse 92% (83%), 6. Ohra 91% (81%), 7. FBTO 91% (onbekend), 8. Amev 89% (81%), 9. Reaal 89% (72%), 10. Interpolis 83% (71%). Uit de top-10 is Zwitserleven weggevallen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.