nieuws

Monuta proeft aan sportsponsoring

Archief

Monuta proeft aan sportsponsoring

Uitvaartverzekeraar Monuta heeft voorzichtig het pad van de sportsponsoring betreden. Het is de Korfbalvereniging Eerbeek die de primeur heeft. De sponsoring bestaat uit het bekostigen van wedstrijdkleding, trainingspakken en tassen.
Assurantie-atleten timmeren aan de weg
De atletiek mag zich in een grote belangstelling in assurantieland verheugen. En dat betreft dan niet alleen feiten als het hoofdsponsorschap van Delta Lloyd van de nationale atletiekbond, de zojuist opnieuw gehouden NN Trappenloop en Falcon’s betrokkenheid bij de Dam tot Dam-loop. Neen, het gaat ook om de daadwerkelijke sportprestaties van assurantiemensen zelf. In de berichtgeving over de definitieve keuze van Ewald Kist tot nieuwe topman van ING kwam afgelopen week naar voren dat hij dit najaar met drie van zijn zonen de marathon van New York gaat lopen. Bij Aegon is niet alleen Kees Storm een fervent hardloper. Ook Anneke Kloostra van het secretariaat Communicatie is verslaafd aan het rennen, en niet zonder succes. Recentelijk werd zij met haar teamgenotes van het Haagse Sparta Nederlands kampioen in de veteranencompetie. Anneke werd hierna geselecteerd voor het nationale team met het oog op een interlandwedstrijd in het Duitse Leverkusen. Zij maakt sinds kort vooral furore op de achthonderd meter. Actuaris Bob Dongelmans, consultant bij Towers Perrin, scoorde deze maand bij het speerwerpen in Naaldwijk een nieuw baanrecord met zijn beste worp van 57.94 meter.
Een klokje van gehoorzaamheid
NN sponsort al tien jaar het Nederlands kampioenschap golf voor de D-jeugd. Ter gelegenheid van dit kroonjaar schonk het concern de glofclub in Alphen aan den Rijn een buitenklok. Een nuttig instrument voor de vele assurantiegolfers om de tijd in de gaten te houden. Wellicht is NN geïnspireerd door de Vergaderklok waarmee Edward James, voormalig verzekeringstopman bij ABN Amro, onlangs in de media scoorde. De klok, die onder meer een zandloper voor de rondvraag rijk is, is bedoeld om de vergadercultuur in te perken.
Totally Nuts
Al vanaf de introductie hebben wij bedenkingen gekoesterd tegen de slagzin ‘Het leven is raar. Maar wij zijn Nuts’. Dat past bij stripfiguren en niet bij een serieuze ziektekostenverzekeraar, zaten wij vaak te mijmeren. En dan zie je plotsklaps een campagne van een ijsmerk in de krant. De Amerikaanse Ben & Jerry’s heeft een nieuwe smaak gelanceerd: Dilberts’s World-Totally Nuts. Ter gelegenheid hiervan werd een prijsvraag uitgeschreven. Wie wint de ‘Totally Nuts Millennium Award’? Inderdaad, verdere toelichting overbodig.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.