nieuws

Mond-tot-mondreclame nog het belangrijkst bij hypotheekadvies

Archief

Hypotheekadviseurs in Nederland werven veruit het grootste deel van hun nieuwe klanten nog steeds via mond-tot-mondreclame.

Ondanks de snel toegenomen online mogelijkheden voor lead-generatie en communicatie met potentiële klanten, blijft via-via de belangrijkste bron om nieuwe hypotheekklanten binnen te halen. Dit blijkt uit een rondvraag van verzekeraar Cardif onder 277 hypotheekadviseurs.
Cardif peilde onder aangesloten tussenpersonen op welke manieren zij momenteel nieuwe klanten werven. 164 van de 277 ondervraagde adviseurs (59%) geeft aan dat mond-tot-mondreclame hun belangrijkste leadgenerator is. Op afstand volgen de extern aangeleverde leads (14%) en de contacten die via makelaars worden aangedragen (11%). De eigen website brengt 8% van de nieuwe klanten binnen en slechts 5% is het resultaat van reclame-uitingen.
“De totstandkoming van een lead is één ding, maar het is vervolgens ook interessant om te kijken naar de conversie van de leads”, zegt Ruud Dekker, directeur bij marketingbureau For All Finance. “Het heeft weinig zin om veel energie te steken in leads die uiteindelijk niet tot resultaat leiden en ik denk dat, gemeten naar conversie, de score nog meer in het voordeel van mond-tot-mondreclame uitvalt.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.