nieuws

Minder klachten bij Ombudsman Verzekeringen

Archief

De Ombudsman Verzekeringen heeft vorig jaar minder schriftelijke klachten ontvangen dan het jaar ervoor

De daling deed zich voor bij de schadeverzekeringen: van ruim 3.600 naar bijna 2.900 klachten. Meest ‘populaire’ branches waren Motorrijtuigen, Brand en Medische Varia. Een kwart van de Schade-klachten bleek terecht. Van de bijna 2.600 klachten over levensverzekeringen, net zoveel als in 2004, werden er 2.500 afgehandeld: eenderde in het voordeel van de klager. Ook de Ombudsman Zorgverzekeringen openbaarde gisteren het jaarverslag over 2005. Van de 1.438 klachten (+3%) waren er 839 voor bemiddeling vatbaar; in 49% van de gevallen geschiedde dit in het voordeel van de klager.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.