nieuws

Minder animo voor banendagen bij NN

Archief

Dat het in de assurantiebranche moeilijk is om aan jong personeel met een middelbare opleiding te komen, blijkt onder meer aan de belangstelling voor de Banendagen bij Nationale-Nederlanden.

Voor de informatiedag die morgen (zaterdag) in het Rotterdamse hoofdkantoor wordt gehouden, hebben zich circa driehonderd jongeren aangemeld, tegen 400 vorig jaar. Dit ondanks een nieuw element in de werving, de op zich succesvolle reclamespots op het in de doelgroep populaire Radio 538.
Onlangs werd bij NN in Den Haag een vergelijkbare dag gehouden. Daarvoor hadden zich tweehonderd jongeren aangemeld, tegen vierhonderd vorig jaar. In de praktijk komt overigens amper de helft van de aanmelders uiteindelijk opdagen. Van de zestig die begin deze maand naar de Haagse Poort kwamen, heeft NN er twintig meteen een contract aangeboden.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.