nieuws

Met productinnovatie terug in de tijd

Archief

Met productinnovatie terug in de tijd

Greep de enkele jaren geleden populaire retrotrend terug op de jaren zestig en zeventig, bij een aanzienlijke groep mensen gaat dat nog lang niet ver genoeg. Zij houden zich bezig met >re-enactment=, een fenomeen dat in ons land steeds meer aan populariteit wint. Bij deze vorm van vrijetijdsbesteding worden door gezelschappen veldslagen en andere historische gebeurtenissen nagespeeld, inclusief kostuums en attributen. Een variant hierop is >live action role playing=, waarbij een fantasiewereld tot leven wordt gebracht.
Maar wat heeft dit in vredesnaam met verzekeringen te maken, zullen vertwijfelde AM-lezers en -lezeressen zich afvragen. Wel, de kapstok is: innovatie in ons assurantieland. Vrijetijdsverzekeraar Europeesche ziet in deze wereld van ridders en jonkvrouwen een nieuwe doelgroep en heeft daarom de Hobby- en Sportartikelenverzekering uitgebreid met een dekking voor bijzondere uitrustingen en attributen. Via een aanvulling op de Evenementverzekering kunnen organisatoren zelfs een volledig evenement verzekeren, inclusief deelnemers. Moet toch een lekker gevoel geven: in het strijdperk biedt Europeesche altijd dekking.
Die uitbreiding is gezien de weinig bijdetijdse schrijfwijze van de naam van de Fortis-dochter eigenlijk logisch. Het wachten is nu op de maliënkolderpolis van de Noordhollandsche van 1816.
Agis online actief in gezondheid
Alle zorgverzekeraars ontplooien activiteiten om de gezondheid van hun verzekerden te bevorderen. Veel activititeiten hebben te maken met wandelen (waaronder nordic walking) en hardlopen, maar bijvoorbeeld ook korting op het volgen van cursussen die gericht zijn op verbetering van de levensstijl.
Agis, al jaren in diverse plaatsen paraat met het beweegprogramma Met Agis in Beweging, is de initiatiefnemer van een internetwedstrijd met als naam ExpeditieGezond.nl. Op de website www.expeditiegezond.nl is op 27 augustus een competitie van start gegaan, waarin acht kandidaten gedurende acht weken opdrachten uitvoeren rondom het thema gezondheid. Voor de winnaar of winnares ligt de hoofdprijs van _ 3.000 klaar. De deelnemers maken aan de hand van een weekthema een filmpje. Elke week zetten zij een nieuw filmpje op de site van Expeditie Gezond. Bezoekers van de site kunnen stemmen op hun favoriete kandidaat.
Hoe leuker het filmpje, hoe meer kans de kandidaten maken op de hoofdprijs. Maar ook het weblog is belangrijk. Iedere kandidaat zal alles uit de kast moeten halen om Nederland ervan te overtuigen dat er op hem of haar moet worden gestemd. Daarom zullen ze tijdens hun ontdekkingsreis naar een gezond leven allerlei uitdagingen moeten aangaan. Abseilen als je hoogtevrees hebt, bijvoorbeeld. Of >jumpen= als je de 65 bent gepasseerd.
Uit de vele aanmeldingen zijn acht kandidaten geselecteerd, drie mannen en vijf vrouwen; de jongste deelnemer is 22 en de oudste 65 jaar.
Sinds vorige week zijn de eerste filmpjes te zien op de website. De expeditie loopt door tot eind oktober. Ook de bezoekers van de site maken elke week kans op diverse prijzen.
>Fortis ASR verzekert bijna alles=
Verzekeraars gaan steeds meer >naar de mensen toe=, zo ook Fortis ASR. In het weekeinde van 25 en 26 augustus gingen de promotiemedewerkers op pad voor het tweede weekend van de zomercampagne, met het thema ‘Fortis ASR verzekert bijna alles’. Met succes werden badgasten op tien Nederlandse stranden op ludieke wijze gewezen op allerlei mogelijke strandgevaren; juist de vreemde dingen en strandsituaties die niet te verzekeren zijn, werden onder de aandacht gebracht. De stranden werden overspoeld door promotieteams met op zee een trimaran-vaartuig met een reusachtige octopus.
De promotieteams deelden strandartikelen uit, zoals zonnebrand, slippers en strandlakens, waarmee men zich kon beschermen tegen een kreeftkleurtje, brandend zand of smeltende ijsjes.
op zee als blikvanger. Een reuzenoctopus dreigde met behulp van zijn tentakels een trimaran te verorberen. (Foto: Menno Boermans)

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.