nieuws

Met de Noordhollandsche door de provincie toeren

Archief

Met de Noordhollandsche door de provincie toeren

De Noordhollandsche van 1816 houdt op zaterdag 9 juni voor de met haar samenwerkende assurantiebemiddelaars een motortoertocht door Noord-Holland. De directieleden Lex Verëll en Cas Verhage, beiden enthousiaste motorrijders, zullen op die dag als gastheer optreden.
Verëll en Verhage hebben een route van circa 120 kilometer uitgestippeld. Het is de bedoeling om in kleine groepjes deze route te rijden met als vertrekpunt het kantoor van de maatschappij in Oudkarspel. De groepen vertrekken tussen 9.30 en 10.30 uur, nadat koffie en broodjes voor stevige ondergrond hebben gezorgd.
Intermediairs uit de doelgroep kunnen zich aanmelden via het e-mailadres info@nh1816.nl onder vermelding van naam en adres van de deelnemer en eventueel de naam van een bijrijder alsmede het type motorfiets. Vervolgens ontvangen zij om te beginnen een beschrijving van de route naar Oudkarspel.
De directieleden Cas Verhage (links) en Lex Verëll flankeren groepshoofd Daniëlle Bruin, groepshoofd acceptatie, die zich alle drie opmaken voor de toertocht met het intermediair.
Achter de schermen van de nieuwe Delta Lloyd-reclame
Hoe kijk je naar tv-reclame? Geconcentreerd of terloops? In de praktijk zal dat sterk variëren met de omstandigheden waarin de kijker verkeert. Dat kan wel het verschil uitmaken tussen het begrijpen en niet begrijpen van de boodschap.
We hebben dit nog eens vastgesteld aan de hand van het nieuwe promotiefilmpje van Delta Lloyd. De ene collega dacht dat de Chinese jongeman zich domweg had verslapen, maar een andere had begrepen dat de stevig gebouwde knul bewust was blijven liggen.
En zij had het goed begrepen, want volgens Delta Lloyd gaat het om ‘een stil verzet van een jonge held’. Het is een opstandige jongen in een onderdrukt oosters land. Dus in plaats van de eindgedachte ‘Foutje Bedankt’ of ‘Even Apeldoorn bellen’ krijgen we de slagzin ‘…Zeker Delta Lloyd’ op de beeldbuis te zien.
Deze nieuwe commercial is de derde in een spraakmakende reeks. Bij de eerdere ging het om helden die fraaie acties ten beste gaven: de kunstrijder die de ijshockeyers de les leert en de jongen in de botsauto die onder meer een lange neus trekt naar een motoragent. In tegenstelling tot de eerdere commercials is de Parade-held niet cool door wat hij doet, maar juist door wat hij niet doet.
De nieuwe spot van Delta Lloyd is in China opgenomen. Niet in het uiteraard beoogde Peking, maar in Sjanghai. Maar niet alles wat we zien, is daar in het echt opgenomen. Met de tegenwoordige technieken kun je een hoop voor elkaar boksen. Zo zien de kijkers tegen het einde van het filmpje, vlak voor de ontknoping, duizenden mensen paraderen. In werkelijkheid zijn slechts honderd Chinese politiecadetten gefilmd. Voorts is de paradelocatie fictief, zo wordt eveneens onthuld in Delta Lloyds relatieblad Collage. De werkelijke filmlocatie voor de parade was een vliegveld dat niet meer in gebruik is.
Is actuaris ook risicomijdend in vakantiekeuze?
In de nieuwe editie van het blad De Actuaris is door de redactie aandacht besteed aan de vakantievoorkeuren van actuarissen. Zijn zij in het kiezen van hun vakantiebesteding risicomijdend?
Het patroon blijkt net zo gevarieerd te zijn als bij de rest van de bevolking. De Actuaris belde onder anderen met Elke op het Veld van Watson Wyatt Brans & Co. “Wij hebben een paar jaar geleden met een hele club vrienden, onder wie ook een aantal actuarissen, in Oostenrijk geraft. Dat was echt spannend hoor, ontzettend leuk. Maar bij die keer is het gebleven. Misschien zijn we wat ouder en wijzer geworden? Paragliden lijkt me wel wat. Maar ik doe dergelijke activiteiten alleen met professionele begeleiding. Je kunt dus zeggen dat ik alleen gecontroleerde risico’s neem, Verstandig hè? Maar dat zijn actuarissen toch?”
AssurMada naar record
Voor AssurMada 2001 hebben zich 23 assurantieschippers aangemeld. Het ziet er naar uit, dat aan de overtocht naar het Britse Lowestoft (start op donderdag 14 juni) zeker 115 branchegenoten zullen deelnemen. Dat betekent alweer een deelnemerstoename voor dit evenement dat aan zijn vierde editie toe is.
Assurantie Hockey Toernooi
Ook dit jaar zal het Assurantie Hockey Toernooi op de eerste vrijdag in september worden gehouden. Op 7 september a.s. hebben de organisatoren de beschikking over drie kunstgrasvelden bij de hockeyclub Klein Zwitserland in Den Haag.
Van oudsher kent het toernooi beursteams en teams uit de ‘provincie’. Dit jaar zijn er meer mogelijkheden geschapen om bedrijventeams toe te laten, al dan niet versterkt met speciaal uitgenodigde gastspelers (die uiteraard wel werkzaam moeten zijn in de verzekeringsbranche).
Voor nadere informatie kunnen belangstellenden bellen of faxen met Jack Fanoy op het nummer 070-514.44.95 of op werkdagen overdag op telefoonnummer 071-521.68.60.
Tussenpersonen zijn geen autoverkopers
De actie van AXA in Frankrijk om sinds januari dit jaar zo’n honderd tussenpersonen in staat te stellen hun klanten behalve autoverzekeringen en -financieringen ook auto’s te verkopen, is op een fiasco uitgedraaid, zo bericht L’Argus. De maatschappij had zich ten doel gesteld om voor 30 april driehonderd auto’s te hebben verkocht. De hoofdreden van dit slechte resultaat is dat de keus beperkt was tot kleinere auto’s als Opel Corsa, Fiat Punto en Renault Twingo.
PEP gaat golfen
Het Platform Experts Personenschade (PEP) houdt op vrijdag 6 juli een Golfdag, waarop zowel gevorderden als beginners aan hun trekken kunnen komen. De golfdag wordt waarschijnlijk in Amersfoort gehouden. Belangstellenden uit de wereld van de personenschaderegeling kunnen contact zoeken met Nicolette Kunze. Haar e-mailadres is: kunze@letselschade.demon.nl = = = = = = = Vijfde kolom Rijden ze bij DSB allemaal op scheve schaatsen?

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.