nieuws

Mensen centraal in nieuwe campagne Zilveren Kruis

Archief

Onder het motto ‘Eerst mensen, dan regels’ is Zilveren Kruis Achmea afgelopen maandag gestart met een nieuwe reclamecampagne. Het gaat om tv- spots, radiospots en advertenties in dagbladen en magazines.

In het totaal zal Zilveren Kruis dit jaar acht nieuwe tv-spots lanceren. Gestart is met een spot over preventie. Hierin wordt onder meer verteld dat er een waardebon van e 50 klaarligt voor mensen die in september (met ingang van 2003) de nieuwe ZilverKeuzePolis of de nieuwe aanvullende ziekenfondsverzekering ZilverPakket sluiten. De waardebon kan worden besteed aan artikelen en cursussen van Achmea Health (te bestellen via de site www.zilverenkruisachmea.nl, of schriftelijk) of voor fitnessabonnement bij de Achmea-Healtcenters.
De tv-spot laat een aantal vakjes zien met gezichten. Een ervan brengt de boodschap en de anderen kijken toe. In één vakje wordt de boodschap vertaald door een doventolk. In oktober zal een soortgelijkende spot verschijnen over keuzen in de zorg, waarin ook de gezichten van Zilveren-Kruismedewerkers zijn opgenomen.
Deze maand komen er verder nog twee nieuwe spots: een over wachtlijsten en één over second-opinion. In de loop van het jaar volgen spots over preventie, een respons-spot op de e 50-actie, en twee documentaire-achtige spots over een huisarts en een zorgboerderij. Marketingmanager Ed van Meeuwen kan hierover nog weinig zeggen, want de spots moeten nog worden gemaakt.
In september verschijnen in verband met de e 50-actie tevens radiospots en advertenties in landelijke en regionale dagbladen en in magazines. “Wat we op dit gebied na september doen, weten we nog niet”, zegt Meeuwen. “We hebben dit bewust nog niet ingevuld. Het kan zijn dat er op de derde dinsdag van september zaken aan de orde komen waar wij op kunnen inhaken.”
Interactieve spots
De nieuwe spots van Zilveren Kruis – plus de bestaande spots van FBTO Achmea – zullen in een bepaalde proefperiode ook interactief te zien zijn voor mensen met een zogenoemde settop-box (zie AM 16, pag. 8). Van Meeuwen kon vorige week vrijdag nog niet zeggen wat het interactieve aanbod zal zijn. “Het staat ook nog niet vast dat de proefperiode, zoals was aangekondigd, op 9 september zal aanvangen. Dat kan best een week later worden.”
De tv-spot waarin nieuwe verzekerden een waardebon wordt beloofd van e 30

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.