nieuws

Meeste offertes De Friesland via internet

Archief

Vorig jaar is 60% van alle offertes bij De Friesland aangevraagd via internet. De zorgverzekeraar onderstreept het belang van internet door zijn website in een nieuw jasje te steken. De wijze van communiceren met klanten heeft De Friesland een nominatie voor de CRM Award opgeleverd.

Voor De Friesland wordt internet steeds belangrijker. “In 2005 trok de website meer dan 250.000 bezoekers, maar dat aantal is voor dit jaar al ruim overschreden. Veel consumenten gebruiken internet steeds vaker om bijvoorbeeld offertes aan te vragen of een verzekering te sluiten. Vorig jaar werden op deze manier 45.000 offertes voor ziektekostenverzekeringen aangevraagd, dit is zo’n 60% van het totaal aantal bij ons aangevraagde offertes”, meldt De Friesland. De Friese verzekeraar verwacht dat dit aantal de komende jaren verder zal toenemen.
Mede met het oog op de komende campagne heeft De Friesland zijn website vernieuwd. “De website is een stuk interactiever geworden en daarnaast is de vormgeving aangepast. De bezoeker kan nu precies zien hoe hij navigeert en het wisselen tussen vragen is een stuk eenvoudiger geworden”, laat een woordvoerder weten. In de nabije toekomst wil de zorgverzekeraar het onder meer mogelijk maken dat verzekerden zelf via internet eenvoudige mutaties – zoals een adreswijziging – kunnen doorvoeren.
CRM Award
De Friesland is een van de vier genomineerden voor de CRM (Customer Relationship Management) Award 2006, een prijs voor klantgericht ondernemen. Naast De Friesland zijn genomineerd: ING Mid Corporates, Robeco Direct en Wehkamp.
De nominatie heeft De Friesland volgens eigen zeggen te danken aan de aandacht die besteed wordt aan klantvriendelijk werken en de centrale rol die de consument/verzekerde in het doen en denken van de organisatie inneemt. De CRM Award wordt dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt; de prijsuitreiking vindt plaats op 16 november in Amersfoort.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.