nieuws

‘Meer aandacht voor verkoop- afdeling Westland/Utrecht’

Archief

Nee, Jaap Stam heeft Manchester United niet verruild voor een baan in onze verzekeringsbranche. Gerard Bakker, de man die écht op de foto staat, is niet verveeld door de vergelijking, al hoort hij hem niet voor het eerst. “Ik voetbal niet meer, anders zou het vaker gebeuren, denk ik.”

Bakker (33) is sinds kort hoofd Verkoop Particuliere Markt van hypotheekverstrekker Westland/Utrecht. In de afgelopen acht en een half jaar werkte hij voor een andere ING-dochter, de Postbank. Daar was hij achtereenvolgens productmanager, beleidsadviseur en marketingmanager Consumptief Krediet.
Westland/Utrecht werkt voor particuliere klanten samen met het intermediair. Ogenschijnlijk succesvol gezien de productiestijging van 17% in 1998 tot f 2 miljard aan hypothecaire leningen. Toch ligt volgens Bakker zijn voornaamste taak in het verzwaren van de verkoopafdeling in Amsterdam. “De aandacht daarvoor is onvoldoende geweest, wat zijn uitstraling heeft gehad op onze buitendienst en vervolgens op het intermediair.”
Dit najaar hoopt Westland/Utrecht het intermediair verder te kunnen ondersteunen door het ontplooien van nieuwe activiteiten. “Zowel nieuwe producten als nieuwe diensten, daar werken we nu keihard aan”, aldus Bakker. Hij wil over de inhoud niets kwijt; naar verwachting gaat het om activiteiten op het vlak van persoonlijke financiële planning.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.