nieuws

Matige omzetgroei voor Unigarant en UVM

Archief

Door  een tegenvallende groei in de reismarkt en de tweewielermarkt is de premie-omzet van ANWB-dochter Unigarant vorig jaar slechts licht gestegen ten opzichte van 2003. Het groeipercentage bleef in 2004 steken op 4,7%, hetgeen resulteerde in  € 266 mln bruto premie-omzet. Het brutoresultaat voor Unigarant kwam uit op €12,8 mln en UVM mocht €13 mln in de boeken bijschrijven.  

De reisbranche werd vorig jaar geconfronteerd met een toename van het aantal boekingen via internet en een daling van de gemiddelde reissom. Dit had een negatief effect op de omzet van annuleringsverzekeringen. Binnen de tweewielermarkt constateert Unigarant dat er minder nieuwe bromfietsen zijn afgezet dan voorgaande jaren en dat er steeds vaker goedkopere fietsen worden verkocht door ‘branchevreemde’ kanalen, zoals bouwmarkten.
Het positieve nieuws is dat de watersportverzekering, de pakketverzekering en de doorlopende reisverzekering van Unigarant een groei lieten zien van respectievelijk 22, 63 en 16%.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.