nieuws

Marktplaats voor verzekeringen in de lucht

Archief

De eind juli aangekondigde marktplaats voor financiële diensten op internet, wwww.verzekeringen-online.nl is online gegaan (zie AM 15, pag. 25).

Het concept moet vraag en aanbod van verzekeringen bij elkaar brengen. Initiatiefnemer Joost Hoogstrate wil het concept aan de man brengen via een “landelijke campagne”. Dit houdt in dat financiële dienstverleners afgelopen week via een eenmalige e-mail op de hoogte zijn gesteld. Via deze mail kunnen zij zich gratis abonneren op de offerte nieuwsbrief. Daarnaast wil Hoogstrate via presentaties voor assurantiekantoren of gezelschappen met meer dan 25 adviseurs, belangstelling opwekken voor het initiatief. Consumenten en bedrijven worden begin september via een campagne op de hoogte gesteld.
Het idee voor een marktplaats is overigens niet nieuw. Vier jaar geleden ging Peter Wesche van start met de Verzekeringsbeurs. Bij dit initiatief konden tussenpersonen bedrijfsmatige risico’s onderbrengen op een website. Vervolgens konden verzekeraars offreren.
Een ander initiatief is www.koopeenverzekering.nl van Gerrit-Jan Doorneweerd (Doorneweerd Assurantiën Amsterdam). Via deze site zijn offertes op te vragen van verschillende verzekeringsproducten, waarbij de site fungeert als een lead-generator. Pikant detail is dat Joost Hoogstrate, initiatiefnemer van verzekeringen-online, acht jaar lang gewerkt heeft voor Doorneweerd Assurantiën.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.