nieuws

Marktaandeel Amedia minder fors gedaald dan gedacht

Archief

Het marktaandeel van systeemhuis Amedia is weliswaar fors afgenomen ten opzichte van drie jaar geleden, maar niet tot 40,4% in vergelijking met de andere vier grote systeemhuizen (zie AM 13, pag. 39).

Het onderzoek van D&O, ‘Systeemhuizen onder de loep 2006’, laat in twee staatjes de marktaandelen van de systeemhuizen zien. In het eerste staatje, waarin voor Amedia een marktaandeel van 40,4% wordt genoemd, zijn ook de cijfers meegenomen van respondenten die een andere leverancier gebruiken of een eigen pakket hebben ontwikkeld.
Een tweede staatje zet de cijfers van de vijf grootste systeemhuizen tegen elkaar af. Dan heeft Amedia een marktaandeel van 47,6%. Anva komt dan uit op 21,2%, CCS op 16,1%, Online op 10,3% en Assistent op 4,8%.
Volgens onderzoeker Steven van Elderen geeft dit een beter beeld van de verhoudingen in systeemhuizenland. “Feit blijft dat Amedia fors marktaandeel heeft ingeleverd ten opzichte van drie jaar geleden.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.