nieuws

Marketingoffensief voor ABC Spaarplan

Archief

Amev is een nieuw marketingoffensief begonnen om zijn spaarkasproduct nadrukkelijker op het netvlies van intermediair en consument te krijgen.

Naast een nieuwe jas heeft het ABC-product inhoudelijk enkele wijzigingen ondergaan. Het ABC Spaarplan wordt gesegmenteerd naar drie spaardoelen, te weten kinderen, oude dag en eigen huis. Met een beetje pech, ondersteunt de fiscus vanaf 2001 alleen het bestedingsdoel eigen huis.
Zover is het nog niet, en dus komt Amev nu met een nieuwe campagne. Het eerste nieuwe product is het ABC Kids Spaarplan. Advertenties en tv-commercials moeten ouders en grootouders overhalen tot het aanschaffen van een spaarplan voor hun jonge (klein)kinderen. Pluchen beren en andere actiematerialen moeten het laatste zetje geven.
Het bestaande, inmiddels 35 jaar oude ABC Spaarplan blijft in gebruik “voor luxe-sparen”, zoals Amev het betitelt. Ook het ABC Spaarplan voor bedrijfssparen blijft in de markt. Voor deze producten is een nieuw beleggingsfonds voorhanden: Fortis Obam. Dit aandelenfonds is, vanwege het hoge risicogehalte, niet beschikbaar voor polishouders van het ABC Kids Spaarplan.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.