nieuws

Malus Muntz

Archief

Malus Muntz

Aad Muntz, min of meer de verpersoonlijking van ‘Even Apeldoorn bellen’, is begin maart aan het eind gekomen van zijn regeerperiode als Reclameman van het Jaar. In het reclamevakblad Adformatie werden hem enkele vragen voorgelegd, zoals: – Wat is je grootste blunder? “Een huis te hebben gekocht in de duurste periode.” – Vertel eens iets verrassends over jezelf? “Nog steeds slaag ik er niet in om zonder deuken mijn auto te parkeren.”
Jansma’s pensioen
De van radio en televisie bekende sportverslaggever Kees Jansma had als freelance journalist tot 1985 nooit stilgestaan bij zijn pensioen. Hij kwam toen via zijn vader in contact met Van der Velden Pensioenadviseurs, nu onderdeel van de Beijer Adviesgroep. Er werd een regeling ontworpen die Jansma op 60-jarige leeftijd in staat zou stellen te stoppen met werken, zo lezen wij in het huisorgaan van Beijer. Die regeling kwam vorig jaar zomer weer even op tafel, toen Jansma werd benoemd tot televisiedirecteur bij de NOS. Jansma: “De door de NOS voorgestelde regeling heb ik door een pensioenadviseur van Beijer laten bekijken. Hij vond het een dermate mooie regeling, dat hij me het advies gaf de verbintenis met Beijer te verbreken. Tegen zo’n mooi aanbod kan geen enkele verzekering op, zei hij”.
Focke favoriet
Herman Focke, van wiens hand in de afgelopen 15 jaar talrijke cartoons in Assurantie Magazine verschenen, heeft een groot succes geboekt. Uit een wereld-veld van 400 cartoonisten die een tekening maakten over het onderwerp ‘tulpen’, kwam Focke’s Mondriaan-variant als nummer 1 uit de bus. Afgelopen zaterdag vond de prijsuitreiking plaats in De Keukenhof, alwaar tussen de voorjaarspracht een expositie van de tulpen-tekeningen is ingericht.
Zang-techniek
Levob heeft deze weken diverse bijeenkomsten belegd om de met haar samenwerkende tussenpersonen te informeren over het Ziektewetpakket. Wij woonden een presentatie in Nijkerk bij, waar de lunchsessie werd besloten met een betoog van prof. drs J.F. Kortie, hoogleraar in de communicatiewetenschappen. Kortie verklaarde onder meer, dat men in het bedrijfsleven bij het verbeteren van de mondelinge communicatie steeds meer gebruik maakt van oefeningen in zangtechniek. Hij voegde de daad bij het woord en liet de zaal opstaan, een warming-up voor de stembanden uitvoeren, en vervolgens moest men gaan zingen. Kortie kreeg het hele spul makkelijk mee met het liedje ‘Op een mooie Pinksterdag’. Op de melodie hiervan bleek voorts een speciale Ziektewet-tekst te zijn geschreven. Deze eindigde met de regel: ‘leef op zekerheid’. Die regel moest aan het eind worden herhaald en toen hadden de zingende assurantiebemiddelaars de truc snel door (u ook, als u het slotregeltje een paar keer hardop uitspreekt).
Even ‘het gevoel’ kwijt
Zwitserleven doet zijn uiterste best om de commotie over het liefdesleven van Kees Brusse via bliksemafleider H. Holsmuller naar de aarde te geleiden. Voor degenen die niet de roddelpers lezen: Brusse verlaat zijn (zieke) vrouw omdat hij verkikkerd is geraakt op een achternicht. In reclamekringen heeft deze ontwikkeling al de term ‘Zwitsernevengevoel’ opgeroepen. Zwitserleven was de afgelopen tijd wel eens meer ‘het gevoel’ kwijt, zoals op maandagochtend 13 maart tijdens de ochtendspits. Er werd een reclamespot voor het Privilege Pensioen uitgezonden. Het ging ongeveer als volgt: ‘De kans is groot, dat u dit hoort terwijl u in de auto zit en de regen op uw voorruit klettert’. Grote verbazing bij menige automobilist: het was in heel het land werkelijk strálend weer, en dat voor het eerst na een reeks sombere weken…
De West-Brabantse Assurantie Club wilde eens op een andere manier haar leden wijzen op de komende lezing-avond en stuurde een circulaire met bovenstaande aanhef.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.