nieuws

Mailtje als voedingsbodem afslankclub bij Delta Lloyd

Archief

Mailtje als voedingsbodem afslankclub bij Delta Lloyd

Bijna veertig medewerkers van Delta Lloyd zijn begin dit jaar begonnen met een ‘afvalproject’. De oorsprong van deze tijdelijke ‘vereniging’ ligt in een mailtje van Hans Le Noble van ICT-services, die aan zijn afdelingscollega’s bekend maakte wat zijn goede voornemen voor het jaar 2000 was. Le Noble woog rondom de jaarwisseling nog 111 kilo en wilde daar een reeks ponden van kwijt raken, zo meldt de Delta Lloyd Nieuwskrant.
Zijn initiatief had een hoog zwaan-kleef-aan-gehalte, want binnen de kortste keren waren er 37 metgezellen op de afslanktoer.
Binnen drie maanden zouden ze de door henzelf aangegeven gewichtsvermindering moeten bewerkstelligen (tussen vijf en tien kilo). Een blik op de kalender leert, dat na het komende weekeinde de balans kan worden opgemaakt. Dus volgende keer meer.
Wat de pot schaft…
Als we het over afvallen hebben, hebben we het vooral over eten. En dan moeten we meteen denken aan het interview met Sam Jonker dat onlangs werd geplaatst in het blad ‘Forum’ van de werkgeversorganisatie VNO-NCW.
De kersverse ex-voorzitter van het Verbond van Verzekeraars vertelt daarin: “Ik heb in mijn tijd bij Nationale-Nederlanden veel in Azië geopereerd en werd op zeker moment in China uitgenodigd voor een galadiner. Als eregast. Krijg ik ‘aap’ als tractatie voorgezet. Ja hoor, dan eet ik gewoon mee. Ik kijk er niet gek van op. Ik denk maar zo: er lopen meer Chinezen op de wereld dan Nederlanders, dus als zij het een delicatesse vinden, wie ben ik dan…”
Stichting AssurMada opgericht
Op het aan de Maas in Rotterdam gesitueerde kantoor van AKD Prinsen Van Wijmen, advocaten en notarissen, is deze maand de door dit kantoor gesponsorde akte van de Stichting AssurMada gepasseerd. Het bestuur bestaat uit voorzitter Jean van Oosterhout (Allianz Royal Nederland), secretaris Aad Remkes (Aon Nederland) en penningmeester Harald van Hengel (Nolte Expertise). Zoals eerder gemeld, is de assurantie-zeiltocht naar Lowestoft een week uitgesteld en zal de AssurMada dus op donderdagavond 15 juni koers zetten naar de Britse oostkust. Voor meer informatie over AssurMada 2000 kan men mailen met aad_remkes@aon.nl of ’s avonds bellen met 076-541.90.61.
Toast op een behouden vaart van de stichting.
Dassie en glassie voor hokkie
Het Rotterdamse Beurs Hockeyteam heeft haar 25-jarig bestaan kortgeleden met een feestje luister bijgezet. Het team, werd in 1974 in het leven geroepen door Gert van de Sande (Mees & zoonen) in verband met deelname aan de eerste editie van het landelijke Assurantie Hockey Toernooi in Den Haag.
Vanwege het bijzondere lustrum is er voor de mannen een stropdas gemaakt en voor de vrouwen een portglas. Namens het team reikte Ed Fanoy (midden) de eerste exemplaren uit. Links van hem initiatiefnemer Gert van de Sande (Marsh) en rechts Wiep Mulders (Gebrs. Sluyter), ook een speler en sponsor van het eerste uur.
Borst: “Willen artsen daar ook geld voor?”
Het ziet er niet naar uit dat zorgverzekeraars binnenkort nota’s ontvangen voor elektronische consulten. Dat wil zeggen: niet als het aan minister Borst ligt. Dit bleek op de persconferentie naar aanleiding van het Internet-rapport dat de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg de minister aanbood. Borst zei daar, dat zij verwacht dat binnen afzienbare tijd artsen met hun patiënten via e-mail communiceren. Desondanks reageerde ze verrast op de vraag van AM of er al gewerkt wordt aan een tarief voor een Internet-consult. “Willen ze daar ook al geld voor hebben?”, zei ze, en daarop: “Ik ga dat niet opwerpen, ze zullen daar zelf mee moeten komen.”
Weet u dan niet van wie dat muziekje is?
Lloyd’s-verzekeraar Hiscox zal een verzekering op de markt brengen die het gebruik van composities van onduidelijke herkomst automatisch beveiligt.
De verzekering beschermt onder meer adverteerders tegen onverwachte kosten bij het gebruik van muziek waarvan onduidelijk is bij wie de rechten liggen, zo meldt Post Magazine.
AXA in hoofdrol
De nieuwe tv-commercial van AXA heeft de ‘Commercial Review’ van het blad ReclameWeek voor de maand februari gewonnen. Het filmpje kreeg de hoogste waardering van reclamemensen en consumenten. De commercial (‘In de hoofdrol’) laat zien dat mensen over de hele wereld zich herkennen in een AXA-billboard of een aanplakbiljet op de bus. Het van oorsprong Spaanse AXA-filmpje is overigens aangepast voor de Nederlandse markt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.