nieuws

Loopproject Reaal al heel eind op streek

Archief

Loopproject Reaal al heel eind op streek

Begin dit jaar werd de nieuwjaarsreceptie van de verkooporganisatie van Reaal gehouden in een strandtent in Egmond aan Zee. “Waarom staan we hier? Wel, omdat we hier volgend jaar weer willen staan, maar dan als deelnemers van de halve marathon van Egmond”, kregen de medewerkers te horen. Vertrekkend directeur Guido Witpen licht toe: “Wij zijn drie jaar geleden met het nieuwe Reaal gestart en hebben de ontwikkeling van underdog naar favoriet doorgemaakt. In 2005 waren wij in de verkoop erg succesvol, maar dan is het zaak om nieuwe uitdagingen te formuleren.”
Van de 145 betrokken medewerkers wilden er direct al 120 de uitdaging aangaan. “Later is dit nog opgelopen tot 135”, aldus Witpen. “De resterende tien medewerkers hadden een fysieke reden om niet te gaan hardlopen. Zij kregen wel direct een rol in de begeleiding.”
Managementgame
Om de zaak scherp te houden en afvallers zoveel mogelijk te voorkomen, werden talentvolle verkopers bij wijze van een ‘managementgame’ als coördinator van een groep van tien lopers aangesteld. De meetpunten werden ook helder geformuleerd, onder meer de deelname aan diverse hardloopevenementen.
Afgelopen maand vormde de Dam tot Damloop een tussenstation op de weg naar Egmond. Volgens Witpen hebben daar zo’n 85 lopers van dit project aan deelgenomen. Neen, hijzelf niet. “Hoewel ik al mijn hele leven aan hardlopen doe, vond ik het vanwege mijn vertrek beter om niet mee te lopen.”
‘The Egmond Challenge’
Witpens opvolger René Louter zal volgens Reaal toezien op de voortgang van het project, dat intern als ‘The Egmond Challenge’ te boek staat.
Er zijn nu nog 102 deelnemers (onder wie 24 relaties). Meest voorkomende redenen van afhaken: ziekte, zwangerschap en uitdiensttreding. Even terug naar Witpen, die samen met hoofddirectielid Wilkes overstapt naar inkoopcombinatie NIA . Moeten de medewerkers van NIA straks ook de hardloopschoenen gaan aantrekken? Witpen: “Nee, zo simpel werkt dat niet. Je moet je doelstellingen aanpassen aan de mensen die daar werken.”
Guido Witpen, geheel links Hans Wilkes.
(foto)
Jus-prijsvraag
Deze man staat in een recente advertentie van Generali allerlei oefeningen te doen, die door een groep bouwvakkers moet worden nagedaan. Kortgeleden verscheen deze witte goeroe in een andere reclame-uiting in onze branche.
De vraag is: Bij wie was dat?
Onder de inzenders van het juiste antwoord worden vijf exemplaren van het boekwerkje ‘Lachen Verzekerd!’ verloot. Inzendingen via: redactie@amweb.nl t.a.v. Jus d’Assurance of per fax: 0172-422.892. Vermeld in elk geval ook het postadres waar de eventuele prijs naartoe moet.
Mei Li Vos (te) goed verzekerd op reis
De ‘Tien vragen’ van Verzekerd!, uitgave van het Verbond van Verzekeraars, zijn voor het nummer van 21 september gesteld aan Mei Li Vos. Zij is voorzitter van de organisatie Alternatief voor Vakbond(AVV), die opkomt voor flexwerkers en freelancers, en is tevens kandidaat-Kamerlid voor de PvdA.
Op de vraag ‘Wat zou u doen als u aan de top van een verzekeraar zou staan?’ antwoordde zij: “Ik zou, in aansluiting op de plannen voor een pensioenregister, een register maken waarin mensen van álle verzekeringen kunnen zien welke producten ze hebben afgesloten en bij wie. Veel mensen hebben geen idee dat ze oververzekerd zijn en eerlijk is eerlijk: daar ben ik er zelf ook één van. Toen ik eens iets wilde claimen op m’n reisverzekering, bleek namelijk dat ik er drie had afgesloten!
Natuurlijk is het ook een stukje eigen verantwoordelijkheid om dat te voorkomen, maar juist met zo’n register vergroot je het bewustzijn”.
Nieuwe hangmatten van De Friesland
Een typisch gevalletje van productaansprakelijkheid, zou je zeggen. Wat is er aan de hand? Zorgverzekeraar De Friesland had tien hangmatten laten maken als decoratie in de winkels en voor het maken van foto’s. De hangmatten waren gemaakt in de kleuren van de Friese vlag.
Dat sprak dermate aan dat zowel particulieren als bedrijven graag zo’n ding wilden hebben. Voor _ 20 konden ze er eentje bestellen. Er werden achthonderd ‘Friese’ hangmatten gemaakt.
De netten bleken echter bij warm weer (en daarover hadden we deze zomer niet te klagen) afdrukken te maken van onder meer de pompeblêden op de gebruikers. De verf was namelijk niet watervast.
De leverancier zorgt binnenkort voor nieuwe exemplaren.
= = = = = = = = = = = =
facultatief
Motortoertocht in regio Emmen
Al eerder werd in deze rubriek gerept over de populariteit van het motorrijden in onze branche.
Vorige week zondag hielden
de onlangs gefuseerde bedrijven
VCE en Kroeze & v.d. Heide Hypotheek- & Assurantieadvies in Emmen een motortoertocht voor de bij hen verzekerde motorrijders.
In deze 1e Verzekerings Collectief motortoertocht gingen 38 motoren van start voor een rit van circa 175 km door het Drentse land.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.