nieuws

Loden Leeuw opnieuw voor DSB

Archief

Voor het tweede jaar in successie is de Loden Leeuw naar de DSB Groep gegaan. De publieksonderscheiding voor de meest irritante reclame van 2004 was met grote voorsprong voor de Becam-reclame met Leningman Frits Bom. Ruim 36% van de 55.000 stemmen werd uitgebracht op Becam; de als tweede eindigende ´Schimpie´ (schimmelnagels) kreeg 20% van de stemmen.

Vorig jaar werd de tegenhanger van de Gouden Loeki, in het leven geroepen door tv-programma Radar (Tros), toegekend aan de reclame voor Frisia Financieringen. De nieuwe trofee werd, net als toen, namens DSB in ontvangst genomen door Richard van Hooijdonk. Hij vindt het overdreven dat de reclames misleidend worden genoemd. `De mensen zien echt wel dat het om reclame gaat´, zei Van Hooijdonk, die aankondigde dat DSB zal proberen `de commercials wat sympathieker te maken´.
De persoonlijkheidsprijs werd toegekend aan de Tokkies, die met 26% van de stemmen een neuslengte voorsprong hadden op Frits Bom (25%).

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.