nieuws

Levensverzekeraars gaan campagne voeren

Archief

De consument moet gewezen worden op de meerwaarde van de levens- en inkomensverzekeringen ten opzichte van andere financiële producten. Dat vinden de levensverzekeraars, die komend najaar een reclamecampagne willen beginnen.

Een televisiecommercial maakt onderdeel uit van de campagne. Het is al bijna twee jaar geleden dat het Verbond van Verzekeraars een reclamecampagne hield. ‘Wat te doen als u eerder stopt met werken?’ werd toen aan het grote publiek gevraagd, waarna de boodschap ‘Verander uw toekomst, verzeker uw toekomst’ werd meegegeven. De campagne voor de tweede helft van dit jaar moet “een nieuwe positionering” opleveren voor levensverzekeraars en hun producten. Kernwoorden zijn : inkomenszekerheid, keuzemogelijkheden en hulp bij het maken van die keuzes.
Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de commercials. Het bestuur van het Verbond van Verzekeraars moet zijn goedkeuring nog verlenen. “Het gaat namelijk om substantiële financiële middelen”, zo motiveert woordvoerder Gert Kloosterboer. Het jongste regeerakkoord en de geplande afschaffing van vrije lijfrentepremieaftrek speelt volgens hem geen enkele rol. “Het idee voor deze campagne is niet van de laatste twee maanden.”
De laatste collectieve reclame-uiting van de levensverzekeraars.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.