nieuws

Legio-Lease telt 100.000 klanten

Archief

In het afgelopen jaar is het aantal klanten van Legio-Lease gegroeid van 60.000 naar 100.000. Het totale volume aan aandelenleasecontracten verdubbelde in 1997 van 100.000 naar 200.000.

De doelstellingen van Legio-Lease liegen er niet om. Directeur Rob Straathof van de Labouchere-dochter droomt van een groei naar 1 miljoen klanten.
De populariteit van aandelenlease beweegt zich in sterk stijgende lijn, vooral nadat tal van gevestigde financiële concerns schoorvoetend in de voetstappen van pionier Legio-Lease zijn getreden. Het gegeven dat oprichter Piet Bloemink zijn Legio-Lease aan Aegon-onderdeel Labouchere overdroeg, heeft het consumentenvertrouwen verder opgekrikt.
De ‘lessees’ van Legio-Lease vormen inmiddels een substantiële partij op de effectenbeurs. In 1996 werd voor hen ter waarde van bijna f 600 mln aan aandelen gekocht, vorig jaar is dit toegenomen tot ongeveer f 1,3 miljard.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.