nieuws

Lancyr Snijers vestigt bullenrecord

Archief

Lancyr Snijers vestigt bullenrecord

Eind november wilde Lancyr Snijers in Amsterdam als openingsstunt zoveel mogelijk ‘Lancyr’-honden (Engelse buldog) bijeen krijgen. Ondanks het spreekwoordelijke hondenweer op die zondagochtend, hadden tal van buldogbezitters de moeite genomen om voor deze gelegenheid naar de hoofdstad te komen. Uiteindelijk kwam de teller op 32 buldoggen, waaronder overigens achttien stenen exemplaren uit de introductiecampagne.
“Voor ieder aanwezige hond hadden wij een bedrag voor de Dierenambulance Amsterdam in het verschiet gesteld”, aldus Anthony Snijers. “Eén van de dierenambulances is hard aan vervanging toe. Dankzij de toezegging van de landelijke Lancyr-organisatie om het bijeengebrachte bedrag te verdubbelen konden wij een cheque van _ 1.000 overhandigen aan de blij verraste directeur van de dierenambulance. “Een heel mooi begin van onze campagne, waar wij zeer dankbaar voor zijn”, aldus directeur Verhoogt van de Amsterdamse dierenambulance. Tot slot werd de officiële opening verricht door Harley, de echte naam van de waakhond uit de Lancyr-reclame.
de gift uit handen van Anthony Snijers (rechts).
Liedje van RVS te downloaden
De populariteit van de tv-reclame van RVS met door de lucht zwevende ‘paraplumannen’ is onder meer gestoeld op de begeleidende muziek. RVS zegt sinds de introductie van de commercial overstelpt te zijn met vragen over het liedje ‘Come wander with me’.
Daarom heeft RVS besloten om de muziek zelf uit te brengen. Het downloaden is mogelijk via de site van RVS of rechtstreeks via verschillende downloadsites zoals onder meer die van Radio 538 en Q-music.
‘Come wander with me’ is nooit eerder uitgebracht, maar alleen te horen geweest in een aflevering van een Amerikaanse tv-serie ‘The Twilight Zone’. Het nummer, geschreven door Jeff Alexander, is in 1964 door actrice Bonnie Beecher gezongen. Downloaden van het liedje kost _ 1,45.
paraplumannen van de Euromast af .
Wachtmuziekjes: ‘It’s all about the money’ bij FinanCenter
Bij Ri-Bank luister je naar James Blunt, bij GMAC krijg je Coldplay voor de kiezen. De éne is keer is het een aangename verrassing zo’n wachtmuziekje als men telefonisch wordt doorverbonden, de andere keer is het ronduit irritant. Vaak zijn het van die nietszeggende winkelcentrumdeuntjes zoals de akoestische gitaarmuziek bij Achmea, het orgeltje bij Afab, de klassieke piano bij FinanceNed of de saxofoon bij De Hypotheker. Bij Hypotrust is het al wat moderner met anonieme popmuziek.
Soms zegt het wachtmuziekje iets over de smaak van de werknemers of de directie van het bedrijf, zoals Joan Osborne bij De Lage Landen en Eros Ramazotti bij het Geld & Advieshuis, het voormalige Gelink. Soms denkt men er helemaal niet over na en dan is het stil aan de lijn zoals bij Nationale-Nederlanden, Optima of de NVB.
Een enkele keer is er dan opeens toepasselijke muziek, met passie en smaak gekozen. Zo hebben ze bij FinanCenter het refrein van de hit ‘It’s all about the money’ van de Zweedse zangeres Meja gemonteerd. En dan kom je opeens tot de conclusie dat er zo weinig financiële dienstverleners zijn die iets met het thema geld in de muziek hebben gedaan. Daarom tien tips voor toepasselijke wachtmuziekjes met voor een ieder wat wils: Money-Pink Floyd, It’s Money that Matters-Randy Newman, Money, Money, Money-Abba, Money in my Pocket-Simply Red, I Got Money-50 Cent, Money for Nothing-Dire Straits, Money-Lou Bega, The Money will roll Right-Nirvana, Clean Money-Elvis Costello, Easy Money-Ricky Lee Jones, Take the Money and Run-Steve Miller Band.
Twee ijzers in het vuur bij Gouden Loeki 2007
Op vrijdagavond 21 december vindt in een rechtstreekse tv-uitzending de verkiezing van de Gouden Loeki 2007 plaats. Er dingen slechts twee verzekeringsreclames mee, want onder de 36 genomineerden komen wij alleen ‘Cipier’ en ‘Ambulance’ van Centraal Beheer Achmea tegen.
Centraal Beheer is de laatste drie jaar telkens goed geweest voor topnoteringen. In 2004 was er een dubbelslag met de commercial ‘Leeuw’ op de eerste en ‘Schoonmaaksters’ op de tweede plaats, in 2005 was er brons voor ‘Boodschappen’ en in 2006 was er de hoofdprijs voor ‘Acupunctuur’.
Irritante radioreclame
De commercial met een nep-dj van Centraal Beheer Achmea is uitgeroepen tot meest irritante radioreclame van het afgelopen jaar. De echte dj’s Coen en Sander maakten dat bekend in hun radioprogramma op 3FM.
Regelmatig uitten luisteraars hun ongenoegen over radiocommercials. Reden voor genoemde dj’s Het Houten Reclameblok in het leven te roepen. Duizenden luisteraars brachten vervolgens een stem uit.
Cabaretier Pieter Derks, de stem in de commercial van Centraal Beheer, nam het Reclameblok in ontvangst.
Op de tweede plaats eindigde LOI, met de Merel en Wouter-reclames. De derde plek was voor ‘het sterretje in de voorruit’ van Carglass.
Een woordvoerder van Centraal Beheer Achmea liet in de uitzending weten, dat hij niet verwacht had de prijs te winnen. “Deze reclame is niet irritant bedoeld.” Achmea is dan ook niet van plan de commercial aan te passen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.