nieuws

Koolhaas wil af van kantoren die krenten uit de pap halen

Archief

Koolhaas Verzekeringen (onderdeel van de Geové-groep) werkt ten aanzien van het intermediair aan de uitbouw van haar partnership-formule en wil daarbij af van kantoren die louter de krenten uit de pap vissen.

Koolhaas beschouwt de partnership-formule als “het krachtigste instrument van een relatief kleine verzekeraar in de schadeverzekeringsmarkt”. De maatschappij wil zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de tussenpersonen. De samenwerking kan variëren van rayon-bescherming tot het voeren van een private label (het onder eigen etiket voeren van polissen).
In deze formule vormen de zorgverzekeringen, de mkb-produkten en het Particuliere Pakket de speerpunten. “Het autopakket zal worden aangeboden als flankerend produkt, dat de tussenpersonen die willen participeren in het nieuwe speerpuntenprogramma in hun pakket kunnen opnemen.” Het is duidelijk, dat Koolhaas het autopakket als een service-produkt ziet. Daarom zal zij “in overleg treden met enkele tussenpersonen die vrijwel uitsluitend autoverzekeringen aanbrengen. Indien geen overeenstemming kan worden bereikt over een nieuwe invulling van de samenwerking, zal afscheid worden genomen van de betrokken bemiddelaars. “Wij kunnen in die gevallen voorstellen de lopende polissen tussentijds en voor 1 maart 1995 te beëindigen”, aldus de maatschappij.
Autopremies
Bij Koolhaas worden overigens per 1 januari de volgende autopremieverhogingen toegepast:
wa gaat met gemiddeld 15% omhoog (varieert van 2,5% tot 20%); beperkt casco met 15 tot 30%; volledig casco met 2,5 tot 10%.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.