nieuws

Klanten werven via stripverhaal

Archief

Hoe breng je het dreigende ANW-gat onder de aandacht van werkgevers of particulieren? En hoe maak je die klant warm voor een oplossing in de vorm van een verzekering? Als het aan Venmans DM Consult ligt, door middel van een stripverhaal.

‘ToekomstBeeld’, zo heet het strip-concept van Venmans. Bedoeld voor assurantiekantoren als alternatief voor droge nieuwsbrieven en mailings. In de lente van 1995 startte Venmans met een versie voor ondernemers.
ToekomstBeeld behandelt zes keer per jaar een actueel onderwerp op het gebied van toekomst- en verzorgingsvoorzieningen. Dat gebeurt in stripvorm. Op de voor- en achterzijde heeft een assurantiekantoor de ruimte om eigen uitingen in de brochure te verwerken. Hierdoor wekt ToekomstBeeld de indruk een produkt te zijn van het assurantiekantoor zelf.
De produktie van ToekomstBeeld komt voor rekening van Venmans, die de kosten uitsmeert over alle afnemende assurantiekantoren. Hierdoor vallen de kosten (zo’n f 4.400 per jaar) per kantoor relatief laag uit. Als een kantoor wil dat (een deel van) zijn (potentiële) klanten ToekomstBeeld ontvangen, dan moet het minimaal één jaar deelnemen.
Naast een versie voor MKB-ondernemers heeft Venmans ook een versie voor particulieren (4 keer per jaar) en voor accountants en belastingadviseurs. Onderwerpen die bijvoorbeeld in ToekomstBeeld zijn behandeld, zijn: afschaffing Ziektewet, pensioen als employee-benefit, flexibele pensionering en de ANW. Venmans maakt voor de inhoudelijke kant van het stripverhaal gebruik van de kennis van de Akkermans & Partners Groep uit Tilburg.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.