nieuws

Klachtenregen over Air Miles-actie ABN Amro Verzekeringen

Archief

Nog voordat de actie van start ging, regende het al klachten bij de ECD over het verstrekken van Air Miles bij de pakketverzekering van ABN Amro. De controledienst onderwerpt de actie momenteel aan een kritisch onderzoek met betrekking tot een overtreding van artikel 16 Wabb (retourprovisie).

Bezitters van een pakketverzekering van ABN Amro krijgen hun pakketkorting sinds afgelopen maandag, indien gewenst, uitgekeerd in Air Miles. Nieuwe verzekerden ontvangen deze vliegtuigvariant op de Albert Heijn-zegeltjes automatisch. Zo spaart een verzekerde met een pakket van zes verzekeringen in twee jaar 480 Air Miles, hetgeen voldoende is voor een retourtje Londen. Met een pakket van drie verzekeringen doet hij daar acht jaar over.
Volgens een woordvoerster van ABN Amro heeft de bank-verzekeraar vooraf telefonisch contact gehad met de ECD over de actie. Deze zou geen bezwaar hebben gehad, mits de aanbieding ook zou gelden voor alle bestaande klanten.
Behalve klachten, kreeg de ECD ook vragen van andere verzekeraars over de actie, in verband met navolging van de bank. Volgens ABN Amro-directeur L. van Herk zal dat echter niet kunnen, aangezien de Air Miles-organisatie met slechts één aanbieder per branche in zee gaat.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.