nieuws

Klachten Ombudsman Leven met 28% omhoog

Archief

Het aantal klachten over levensverzekeraars is vorig jaar met 28% gestegen tot 972 (762).

Dat meldt de Ombudsman Leven van het Klachteninstituut Verzekeringen, naar aanleiding van een artikel in het Financieele Dagblad. Daarin werd melding gemaakt van een groei van 87%. “Maar zij hebben appels met peren opgeteld en vervolgens gedeeld door bananen”, zo verklaart Willem Nell van het Klachteninstituut de foutieve berichtgeving.
De Ombudsman Leven behandelde vorig jaar 851 (705) klachten, waarvan 36% geheel of gedeeltelijk in het voordeel van de klager. Afkoop was wederom de grootste bron van ergernis, gevolgd door onenigheid over polisvoorwaarden en trage claimbehandeling. De werkvoorraad met klachten bedroeg eind december 308, tegen 232 het jaar daarvoor. De ombudsman handelde weliswaar 20% meer klachten af, maar het aantal nieuwe klachten steeg zoals gezegd met 28%.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.