nieuws

Klachtbeheersysteem Fineos voor banken en verzekeraars

Archief

Software-ontwikkelaar Fineos introduceert een klachtbeheersysteem voor banken en verzekeraars. Financiële instellingen kunnen hiermee het afhandelen van klachten volledig automatiseren.

De applicatie legt klachten elektronisch vast en spoort alle informatie op over de klacht, zoals telefoontjes, brieven en correspondentie van nieuwe en bestaande klanten, onafhankelijk van de wijze van indienen. Een workflow-toepassing zorgt ervoor dat de klachten bij de juiste afdelingen terecht komen. Verder wordt ook het niveau van de dienstverlening in de gaten gehouden. Zo wordt ervoor gezorgd dat er aan klachten de juiste prioriteit wordt gegeven en dat ze zo efficiënt mogelijk worden afgehandeld.
Het aantal klachten en trends wordt gerapporteerd, in kaart gebracht en gereed gemaakt voor analyse. Het systeem spoort tevens alle kosten op die gerelateerd zijn aan klachten en stelt automatisch correspondentie op tussen organisatie en klant.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.